Tisztelt Szerők, Látogatók!

A Láncolat Műhely weboldalának munkáját 2017 szeptemberétől a Comitatus internetes irodalmi folyóirat (www,comitatusfolyoirat.blogspot.com) váltja fel.
A továbbiakban közlésre szánt írásműveket, egyéb alkotásokat a comitatusfolyoirat@gmail.com email címre várunk. A megadott elérhetőségen az itt megismert kritikusok bírálják el a küldeményeket és reagálnak a küldött anyagokra.

Szinay Balázs,
főszerkesztő

2011. április 6., szerda

Iksz sztorija

with 12 comments
Maroknyi ünnepet kért csak,
az egyszerű dolgok ínsége kínozta.

Életbiztosítást nem kötött,
és nem várta a garabonciást.

De néha - zimankós időben -
gyakorolta a világteremtést,
s bontogatta a göngyölt utakat.

Aztán, nem tudni mikor,
a félelmetes szabadság
őt is elvitte,
álmában.

Kalandor lett, mondják,
kengurut látott és jéghegyeket.
Mosolygott rá a világ festménye.

S az ömlesztett szépségtől
megfulladt.




12 megjegyzés:

  1. :-O
    Hát jól kivégzed Ikszet a végére.:P

    De, egyébként határozottan jó szöveg, szerintem.

    Itt az ok-okozatot nem feltétlen értem, de túllépek rajta:
    "Maroknyi ünnepet kért csak,
    az egyszerű dolgok ínsége kínozta."

    Talán ez a rész kicsit gyengébb, mint a többi:
    "Aztán, nem tudni mikor,
    a félelmetes szabadság
    őt is elvitte,
    álmában."

    De, összességében nagyon jó.:)

    VálaszTörlés
  2. Éva,
    igen, mindig keresünk valami megnyugatót...


    Balázs,

    a "gyengébb rész" éppen az elbeszélői jelleget (lásd cím!) hivatott szolgálni - most utólag így érzékelem.

    - amelyen "túlléptél": aki szenved a köznapi tevékenységek, események nyomorától, az vágyik bár lélekben felemelkedni néha. Én erre gondoltam.

    Köszönöm a véleményed, örülök neki, függetlenül attól, hogy pozitív vagy negatív tartalmú!!!

    Egyetelen dolog zavar csak: amikor az olvasó - netán a kritikus - azzal rukkol elő, hogy valamit nem ért.

    VálaszTörlés
  3. Miért zavar, ha valaki valamit nem ért?

    VálaszTörlés
  4. Kedves Balázs, sok művészeti, vagy legalábbis annak szánt alkotásban gyakran én sem értek dolgokat, ám ha igazán érdekel, elsőként nem az alkotót kérdezem, inkább töröm magam, hogy megtaláljam a helyes megfejtést. Tehát az első gondolatom sosem az, hogy ő az érthetetlen ill. a mű, hanem én vagyok értetlen a magam felületessége, vagy a pillanatnyi lapsusom, netán az övétől különböző gondolatmentem és érzékelésem miatt.
    Tehát igyekszem meghagyni magamnak a felfedezés örömét. :)

    VálaszTörlés
  5. Ez nyilván így működik és így helyes. Ám, ott ahol meg is lehet kérdezni a szerzőtől, én ebben különösebb problémát nem látok.:) Ott lehet törni magunkat, ha a kezünkbe kerül egy könyv egy 50 éve halott szerzőtől. Fórumok esetében, a neten ez máshogy működik. Az is az egyik előnye a dolognak, hogy lehet beszélgetni.:)

    VálaszTörlés
  6. Nem igazán tartozom a szószátyárok közé. Általában többet hallgatok és gondolkodok, mint amennyit társalgok.

    VálaszTörlés
  7. Jó volt versedet olvasni... elgondolkodni, keresgélni soraidban és mögöttük is az olvasónak - a nekem szólót... Tetszett.

    VálaszTörlés
  8. Valika, te nemes lélek, mindig visszhangzod a verseimet! Örök hála érte!

    VálaszTörlés
  9. Nekem öröm, ha számomra értékes, szép gondolatokat vihetek tovább - a lelkemben is. Életem része ez... Hálás vagyok érte :)

    VálaszTörlés
  10. Kedves Erzsébet!
    Csatlakozom az előttem szólókhoz:
    nagyon jó szöveg!:-)))

    VálaszTörlés
  11. Jutta, örülök a véleményednek! És köszönöm.

    VálaszTörlés

► Üzenőfal / Kiajánló: itt osszthatod meg az által ajánlott műveket!


Üzenőfal használat: A fenti gombok segítségével be tudtok jelentkezni. A "Guest" opció azt jelenti, hogy egyszerűen csak begépelitek a neveteket.