Tisztelt Szerők, Látogatók!

A Láncolat Műhely weboldalának munkáját 2017 szeptemberétől a Comitatus internetes irodalmi folyóirat (www,comitatusfolyoirat.blogspot.com) váltja fel.
A továbbiakban közlésre szánt írásműveket, egyéb alkotásokat a comitatusfolyoirat@gmail.com email címre várunk. A megadott elérhetőségen az itt megismert kritikusok bírálják el a küldeményeket és reagálnak a küldött anyagokra.

Szinay Balázs,
főszerkesztő

2011. április 23., szombat

Nő vagyok

with 22 comments
 

/A közelgő Anyák napja tiszteletére egy nő szavait, gondolatait visszaadva./

Nő vagyok és anya.
Hallgatok
ha szólnom nem szabad,
felsírok ha fáj,
a jajszó kiszakad.

Szerettem, öleltem,
jajongva szültem,
örültem, s ha kellett
hát konokul tűrtem.

Leszálló nappal bújtam hozzád,
kezem kezed kereste,
vággyal égő ölem a büszke férfit,
testem a tűz pillanatait.

Nő és anya vagyok,
fáradok.
Fejem lehajtom,
sorsom vállalom,
évezredek súlyát
vállamon hordom.




22 megjegyzés:

  1. Gyönyörű a kép, és meghatóan szépek a sorok!Gratulálok. Irma

    VálaszTörlés
  2. ...vállamon hordozom...így talán jobban hangzana...amúgy szép, megható írás...

    VálaszTörlés
  3. Mintha egy nő írta volna. Valóban megható.

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm szépen a véleményeket....Matyó...a hordozom szót magyartalannak éreztem, bár valóban jobban "simulna" a mondatba...

    Azt hiszem az utolsó versem olvastátok itt, mivel Balázs javaslatára el kell hagynom a portált, sajnos antiszociális lény vagyok ráadásul ateista s ez így már túl sok.
    Aki még nem tudná a mail címem: tiszapart48@freemail.hu

    "Legyetek jók, ha tudtok".....

    VálaszTörlés
  5. Miért kell elhagynod az oldalt? :(
    mindenhol csak a vita van :(

    A Poet is emiatt sz@r oldal :(

    VálaszTörlés
  6. Na, itt meg pont, hogy nem szokás a vitázás.
    Éppen ezért...
    A többit magánlevélben, emailban kéretik megbeszélni.

    VálaszTörlés
  7. Én meg írtam valamit Aczél Elvtárs!

    VálaszTörlés
  8. Tegnap este egyértelműen megkértelek, hogy ne tedd!
    Bele is egyeztél.
    Legyen már benned annyi tartás, hogy elfogadod!
    Erre jönnek itt mindenütt a mocskolódó kommentek.
    Jó az neked, ha mindenütt olyan kommentjeid szerepelnek, amik az bizonyítják, hogy miért kellett távozásra kérnem téged?

    VálaszTörlés
  9. Viszonylag új vagyok ez oldalon, mégis kérem, engedtessék megszólalnom. Úgy vélem, az irodalomról vitázni kell, szükséges, elmaradhatatlan! Akár kemény hangnemben is. Érvekkel alátámasztani az állításainkat, azokkal megcáfolni a másik véleményét - mindezt kulturáltan is lehet. A vita mindaddig helyénvaló, míg nem siklik át személyeskedésbe. Az már illetlen és sértő is.

    VálaszTörlés
  10. Ejnye Balázs...neked minden komment mocskolódó ami ellenmond neked...itt is mindössze a "rondó vagy nem rondó" volt a téma amikor Te az ominózus vers alatt hsz-edben átcsaptál egy másik témába....elmondok valamit az én "mocskolódó" hangnememmel kapcsolatban: először azt mindenki úgy fogadta, hogy kötözködök, magam tolom az előtérbe....ma meg már ott tartok, hogy tényleg privátban küldenek verseket véleményezésre...és barátaim lettek az "ellenségek"...szóval én megmaradok ilyen "mocsok" alaknak....Te meg őrizgesd a kis birodalmadat..és játszd el Aczél Elvtársat 2011-ben...sajnálom a történteket....tényleg éreztem, hogy munkáimat megbecsülted ..../mégha személyem zavaró is volt/...amit köszönök....de tényleg....nem embereket kellene itt nevelned...annyira nem vagy te TANÍTÓ.....hanem az irodalommal foglalkozni....ha két ember meg esetleg a KÖLTÉSZETEN vitázik...hát had tegye...nem kell igazságot tenni hatalmi szóval...bízd rájuk....felnőtt emberek....

    VálaszTörlés
  11. Nézd javaslatokat, tanácsokat nem tőled fogok elfogadni, aki még egy egyszerű kérést sem tud betartani, harmadjára sem (pedig állítólag felnőtt ember)! Az meg, hogy ráerőszakolod magad az emberre, nálam nem jön be. Te csak annak tudsz dumálni, aki szimpatizál veled, illetve annak akinek ha már elég hangosan mondod, inkább rád hagyja és behódol. Nem kell mindenkinek ilyennek lennie, azért mert te vagy Pálinkás Imre.
    Régi igazság: nézd meg, hogy ki mondja! Hát megnéztem...
    Te beszélsz itt nekem tanítóságról? Erről max. két ember tudna nekem relevánsan nyilatkozni: 1. Egy valódi Tanító 2. Aki ismer és legalább részben tisztában van velem és a munkásságommal. Te egyik kategóriába se tartozol. Az viszont tény, hogy valamivel többet értem el már most is mint te. Nem vagyok neked Tanító? Kit érdekel? Mindenkinek még Jézus se volt az. Neked meg eszed ágában nincs szembesülni magaddal, azt meg taníthatja a jóisteni is...
    Azt pedig hadd döntsem el én, hogy mivel foglalkozom! Oké? Kösz.

    VálaszTörlés
  12. Balázs....megint rossz a megközelítésed. Aki szimpatizál velem egy irodalmi portálon az nem VELEM teszi ezt hanem a "munkáimmal".....aki pedig "behódol" az vagy elfogadja amit mondok, mert IGAZAM van, vagy lusta kifejteni az "igazságát" vagy megijed...bármelyik is innen kezdve nem partner. Nem provokálom a vitákat, de az igaznak vélt véleményemből soha nem engedtem csak ha meggyőztek. Láttad...korunk élő klasszikusa /Falona/ elől is inkább kitértem az Új tanitásban mintsem folytassam a baromságot. Az más dolog, hogy utánam jött a DOKK-ba /nem versét beküldeni/ és nyomatja ezerrel a mocskot rám. Még jó, hogy ott ezeket meg se látják.
    Az, hogy Pálinkás Imre vagyok az semmit sem jelent, a névhez semmi eredmény nem kötődik, sőt ilyen névvel nevetséges ha valaki ír. Munkásságod? Önmagad ítéled meg? Hát tedd! De nem találom a neved az írószövetség taglistáján, se a Szépírók Társaságánál se a PEN klubban. Valószínűleg humán diplomás vagy, tehát óriási fórral indulsz egy írói pályán, de tudod kevés a műveltség, ahhoz, hogy VALAKI legyél kell még valami apróság, mint a kenyérbe a kovász.
    Jézust meg hagyjuk a már a fenébe, had pihenjen az öregfiú, eleget szenvedett ezen az elbaszott világon.
    ÉN már szembesültem magammal és lesújtó volt a "találkozás", még az a szerencse, hogy semminek értékelem magam már rég óta, ezért mindig kellemes meglepetés, ha mást mondanak, de nem tartok rá igényt. Nekem gyanús az ha dícsérik az embert.....mert vagy nem ismernek vagy érdekből hazudnak.
    Én vagyok a negyedik akit elküldesz a láncolatból, de vélem nem az utolsó. És azt a jó tanácsom mégis fogadd el, hogy hagyd az embereket önállónak lenni, ne irányíts hatalmi szóval és mindig a KÖLTÉSZET LEGYEN AZ ELSŐ..

    VálaszTörlés
  13. Imre! Ha tiszteltben tartasz itt bármit is (legalább magadat). Akkor abbahagyod a szövegelést.
    Több portáltulajdonos és szerkesztő megkérdezte már tőlem, hogy hogy-hogy ennyi ideig elfogadlak és támogatlak, mert ők bizony nem tennék. És majd meg fogom látni...
    Köszönöm, elég volt.

    VálaszTörlés
  14. Igen? Érdekes dolog ez Balázs. Én meg sorban kapom a tulajoktól a meghívásokat, hogy publikáljak náluk, de nem sok értelmét látom, netes játék ez csak, nem komoly dolog. Felhatalmazlak rá, hogy mutasd meg itt őket ha találsz ilyet. De ne csak beszélj, hanem tedd ide, lássuk mi igaz belőle! Egyetlen helyről zártak ki: az ARTpresszóból aztán Theo visszahívott. Jelenleg tagja vagyok vagy tíz portálnak, de alig publikálok. Csak itt és a 7toronyban, valamint aCINKE-ben vagyok aktív jóformán, meg persze a DOKK-ban.
    Szóval lássuk már akkor azokat az ominózus leveleket.

    VálaszTörlés
  15. Kedves (?) Imre!

    Őszintén bevallom, nem a versedet jöttem kommentelni, azt majd egy higgadtabb pillanatomban elolvasom és ha úgy adódik kommentelem... A facebookon figyeltem fel a búcsúdra és ha már így felfigyeltem rá, idejöttem elolvasni a többi hozzászólást.
    Lehet, hogy a verseid jók és bizonyos helyzetekben, emberekkel, pillanatokban egy bűbájos ember vagy, de amit mostanában sikerült itt mutatnod, az minden csak kedves nem. Nálam a gyufát ez a hozzászólásod húzta ki: "Akkor most tapsikolsz örömödben? Tedd! Az se érdekel. Végre jó napod van. Tudod mit? Magasról...nagyon magasról.....hígan...."
    Mégis miért is írunk mi ilyeneket?
    És ha annyira nem tiszteled egy oldal főszerkesztőjét, tulajdonosát, amennyire nem tiszteled, akkor nem értem, hogy miről van még itt mit beszélni? Szerinted ennek az oldalnak a vezetője nem ért ahhoz, amit csinál, akkor valószínűleg tudsz jobb helyet ez neked méltatlan. Ha valóban így van, akkor jó utat kívánok. Csak kérlek szépen, ha elintéznivalód van valakivel, akkor azt tedd meg személyes levélben, vagy hívd párbajra, vagy akármi. De hogy egy versnél a hozzászólások 90%-a személyeskedés, az szerintem nem helyénvaló.

    VálaszTörlés
  16. Balázs!
    Nem értek egyet a véleményeddel, hogy Imre hagyja el a portált. / Igaz, hogy Te döntesz Tiéd a portál / PONT, HOGY KEMÉNY VÉLEMÉNYEK KELLENEK, MERT ÚGY FEJLŐDÜNK! ÉN IS KAPTAM MÁR JÓ NÉHÁNY ÉS ÖRÜLÖK NEKI. Imre fele Írtam is.
    Ha az a gond, hogy ATEISTÁK vagyunk szerintem többünknek távozni kéne!!
    Gondold át a véleményedet. Fejlődni akarunk és annak a kemény kritika a segítője.
    / vagy Neked az kel ( a sok limonádé ) amiről még véleményt sem lehet írni.
    László

    VálaszTörlés
  17. Ne haragudj, de véleményedet nem tudom figyelembe venni, mert nem tudod miről van szó. Én közel egy évet összegzek, te pedig félinformációk alapján állást foglalsz.
    Nem kritikákról és nem ateizmusról volt és van szó! Viselkedésről! Úgyhogy legyél szíves és nézz utána a tényeknek, mielőtt állást foglalsz. Igaz, helyzetedből adódóan mindennek nem tudsz, mert nem vagy itt azóta.

    VálaszTörlés
  18. GYöngyi-Gyöngyi....ez mire jó? A főszerkesztő gyermekének édesanyja vagy, tehát természetes, hogy ezt írod nekem.
    Nos akkor csak arról ami kihúzta nálad a gyufát:
    Egy helyen eltévesztettem a hsz-em szövegét..és az jött le, hogy csak azért dumálok, hogy előtérben legyek. Észrevettem, azonnal korrigáltam és leírtam, hogy NEM AZÉRT SZÓLOK, HOGY ELŐTÉRBEN LEGYEK....
    Ott volt a javításom, de mintha nem lett volna, Balázs lecsapott az elsőre és gúnyos megjegyzést tett Sigmund Freud-i elszólásnak aposztrofálva a hsz-met. Na, ezen pöccentem én be és írtam amit írtam...ami egyébként nem személynek hanem a sunyi módszernek szólt.

    Várom a bizonyítékokat, hogy kik nem tűrnek engem meg. És nem kellene törölni a nem tetsző hsz-eket.
    Nyugalom, nem fogok itt publikálni és hsz-ezni sem. És arra kérek mindenkit, hogy miattam ne exklúzálja magát. Vihar ez a biliben, nem más.

    VálaszTörlés
  19. szomorú.. :(
    Én szeretem Imre írásait..

    VálaszTörlés
  20. Évi..ugye tudod merre találsz meg?.....na akkor?...bár most kicsit elvették a kedvem az írástól...veszteség az irodalmunkat ezzel nem éri...a jók megmaradnak....értem nem kár...
    szép napot, jó munkát :))))

    VálaszTörlés

► Üzenőfal / Kiajánló: itt osszthatod meg az által ajánlott műveket!


Üzenőfal használat: A fenti gombok segítségével be tudtok jelentkezni. A "Guest" opció azt jelenti, hogy egyszerűen csak begépelitek a neveteket.