Tisztelt Szerők, Látogatók!

A Láncolat Műhely weboldalának munkáját 2017 szeptemberétől a Comitatus internetes irodalmi folyóirat (www,comitatusfolyoirat.blogspot.com) váltja fel.
A továbbiakban közlésre szánt írásműveket, egyéb alkotásokat a comitatusfolyoirat@gmail.com email címre várunk. A megadott elérhetőségen az itt megismert kritikusok bírálják el a küldeményeket és reagálnak a küldött anyagokra.

Szinay Balázs,
főszerkesztő

2011. június 6., hétfő

Angyali érintés

with 0 Comment
Hogy egy angyali érintés buzdításnak szánt, vagy figyelmeztetésnek...ezt nem hiszem, hogy bárki is meg tudná mondani.
Na meg az érintés intenzitása, megtörténtének pillanata, egyáltalán nem mindegy.
Kihajoltam a hatodik emeleti ablakon, és akkor ért a hátamon egy határozott érintés, ami egy lökés erejével hatott, egyensúlyomat vesztve kizuhantam, az angyal meg nem tudott elkapni.
Nagyon rövid időm maradt végiggondolni, hogy most minek is értékeljem a határozott figyelmeztetést, puff...már bele is fúródtam a járdába, mint egy nyílvessző.
A becsapódás erejétől, bokáim finoman rezegtek egy darabig, aztán csak a csend, a sikoltozó járókelők hangjai, meg egy részeg hajléktalan borízű vihogása, - Jól van kisapám, tényleg hamarabb leértél, mint gyalog.
Ha nem fúródtam volna bele derékig a betonba, most felkászálódnék, leporolnám a ruhámat, és adnék egy akkora pofont a vén stricinek, hogy kikönyökölne a saját fenekén.
Ez a pofátlan részvétlenség, felháborított.
De megláttam az angyalt, aki előttem állt fehér pongyolájában, és tördelte a kezeit.
Te jó Isten, ha tudom, hogy ilyen rossz az egyensúlyod, óvatosabban ütögettem volna meg a hátadat, de annyira kihajoltál, hogy megijedtem- szólt sopánkodva.
De nagyon remélem, nem haragudtál meg rám, hiszen jót akartam.
Ó, ne csinálj ebből gondot- szóltam könnyedén, az ütögetésedet inkább piszok nagy hátbavágásnak éltem meg, ahogy így, a halálom után visszaemlékszem.
De mivel most haltam meg életemben először, nincs összehasonlítási alapom.
Lehet, hogy ez nem volt más mint angyali érintés, csak én éltem meg rosszul.
Ez így lehet- szólt az angyal, és abbahagyta a kéztördelést.
Örülök, hogy ilyen nagyvonalúan értelmezed a történteket.
Hát mi a francokat tehetnék mást, vissza tudod csinálni a dolgot?- kérdeztem némileg reménykedve, hiszen nem vagy egy hétköznapi teremtmény- szóltam.
Azt sajnos nem tehetem, nálunk is van, egy havi hibaszázalék- ami megengedett.
Ahogy nálatok is van, egy ilyesmi, amit úgy hívtok, hogy selejt.
Tökéletes csak az Úr, mi mindössze angyalok vagyunk.
Értelek.
Akkor nekem nem volt szerencsém, most az egyszer- mondtam.
Hát, így is mondhatjuk- válaszolta az angyal.
Tennél nekem egy szívességet- mielőtt indulunk- kérdeztem.
Nagyon ingerel ez a részeg strici, aki rajtam röhögcsél- mondtam az angyalnak, örülnék, ha megleckéztetnéd.
Örömmel- szólt, és mögé lépett a részegnek.
Aztán minden villámgyorsan történt.
Elejtette a fickó műanyag borosüvegét, felemelkedett, átrepülte a járdát- két ácsorgót feldöntve, úgy csapódott a falnak, hogy csak úgy csattant az a hülye feje.
Kábán és értetlenül feküdt a ház tövében, azt hitte, ágyúval hátba lőtték.
Ott röhögtünk az angyallal, majd észrevétlenül emelkedni kezdtünk.
Lágyan átölelte vállamat, ha így figyelmeztettél volna az ablakban, még most is élnék- mondtam neki, de ő, csak restelkedve mosolygott.




0 Hozzászólás:

Megjegyzés küldése

► Üzenőfal / Kiajánló: itt osszthatod meg az által ajánlott műveket!


Üzenőfal használat: A fenti gombok segítségével be tudtok jelentkezni. A "Guest" opció azt jelenti, hogy egyszerűen csak begépelitek a neveteket.