Tisztelt Szerők, Látogatók!

A Láncolat Műhely weboldalának munkáját 2017 szeptemberétől a Comitatus internetes irodalmi folyóirat (www,comitatusfolyoirat.blogspot.com) váltja fel.
A továbbiakban közlésre szánt írásműveket, egyéb alkotásokat a comitatusfolyoirat@gmail.com email címre várunk. A megadott elérhetőségen az itt megismert kritikusok bírálják el a küldeményeket és reagálnak a küldött anyagokra.

Szinay Balázs,
főszerkesztő

2011. június 1., szerda

Mikor a költő...

with 9 comments
Mikor a költő
szemed elé tárja
szíve minden fájó titkát,
vagy bőkezűen ad
égbe szökkenő gyönyört,
akkor véled intim paktumot köt
saját megtépett lelkére, mit
ezredek kínja, s búja meggyötört.

Mikor a költő
fekete tintájával
szűz-fehér papírra vési
az ősi dallamot,
kezével benne hagy lelkéből
egy apró darabot,
így egyesül szelíden veled,
míg énekét magadba fogadod.

De, ha óvatlan kezed
eltépi az élet-költeményt,
melyben önmagad vagy
a költő előtt tükör, akkor
a Hold sikoltva meghasad,
majd a Nap végleg kihűl,
s költőd sebzett szívének vér-rubintja
bíbor-színre festi be a végtelen űrt.




9 megjegyzés:

  1. És mi van akkor, ha a költő nem tintával, hanem billentyűzettel dolgozik?

    VálaszTörlés
  2. Nekem kifejezetten tetszett. Balázs, akkor is van valamiféle tinta. Virtuális. Vagy nyomtatáskor igazi. :D

    VálaszTörlés
  3. De jobb esetben nem azzal írunk.:P

    VálaszTörlés
  4. Kedves Mónika!
    Bár nekem az előző versed jobban tetszett,a középső versszak gyönyörű és a rímek is szépek :
    " Mikor a költő
    fekete tintájával
    szűz fehér papírra vési
    az ősi dallamot,
    kezével benne hagy lelkéből
    egy apró darabot,
    így egyesül szelíden veled,
    míg énekét magadba fogadod. "
    Minden sorát át tudom érezni, és szerintem ez a versszak a legjobb, amit mostanában olvastam tőled. Gratulálok. : üdvözlettel : Irma

    VálaszTörlés
  5. Kedves Balázs!

    Én elszoktam bújni a kis kuckómba a füzetkémmel és a tollammal ( fekete tintája van).
    Kíváncsi vagyok, hogy miért pont ezt ragadtad ki a versből?

    Üdvözöllek: Végh T. Mónika

    VálaszTörlés
  6. Kedves Gyöngyi!

    Örülök, hogy tetszett. Köszönöm :)

    Üdvözöllek: Végh T. Mónika

    VálaszTörlés
  7. Kedves Irma!

    A Megint az egy hangulatvers, amit talán mindannyian áttudunk élni, érezni. Ez a vers kifejezetten egy személynek szól, más érzések, más hangulatok formálták a gondolatot, ezért nem biztos, hogy sokan magukévá tudják tenni, de ez persze nem baj.

    Köszönöm véleményedet, és örülök, hogy tetszett :)

    Üdvözöllek: Végh T. Mónika

    VálaszTörlés
  8. Elolvastam a versed. És mély megnyugvással vettem tudomásul, hogy nem vagyok költő. Hál' Istennek!
    :)

    VálaszTörlés
  9. Kedves Erzsi!

    Olvastam jó pár művedet, és még ha a gondolatvilágod nem is áll hozzám közel, akkor is bátran nevezném kifejezésmódodat költészetnek. Ezáltal Téged pedig költőnek :)

    Magamat szemtelenség költőnek nevezni, de a téma érzésem szerint megkövetelte. Költő leszek, egyszer, talán... Így mondanám.
    Persze, maradjunk szerények :)
    Köszönöm, hogy olvastál.

    Üdvözöllek: Végh T. Mónika

    VálaszTörlés

► Üzenőfal / Kiajánló: itt osszthatod meg az által ajánlott műveket!


Üzenőfal használat: A fenti gombok segítségével be tudtok jelentkezni. A "Guest" opció azt jelenti, hogy egyszerűen csak begépelitek a neveteket.