Tisztelt Szerők, Látogatók!

A Láncolat Műhely weboldalának munkáját 2017 szeptemberétől a Comitatus internetes irodalmi folyóirat (www,comitatusfolyoirat.blogspot.com) váltja fel.
A továbbiakban közlésre szánt írásműveket, egyéb alkotásokat a comitatusfolyoirat@gmail.com email címre várunk. A megadott elérhetőségen az itt megismert kritikusok bírálják el a küldeményeket és reagálnak a küldött anyagokra.

Szinay Balázs,
főszerkesztő

2011. december 13., kedd

Abroszcsend

with 0 Comment
(Kép: Horváth Piroska)

 
Kerengette abroszcsend melegét
harangszóra a gőzölgő ebéd.
Anyám állt ott imára kulcsolt kézzel,
-hogy mi volt az ebéd már nem is emlékszem-
a fohászt őrzöm, s lázadok ma is,
neki szent volt a szó, nekem hamis,
és fájt, hogy áldja szegény a nincsent.
Én követeltem, ő kérte Istent
mindennap betevő falatunkért
könnyek közt, szemlesütve, s úgy élt,
elhitte, hogy ennél csak jobb jöhet.
Tenyerén hozta az örömöket,
s lecsendesítette lázadó fiát.
Elmondott helyettem egy-egy imát,
mikor bűnbe estem, s megvigasztalt,
ne irigyeljem azt, aki gazdag,
s szólt, ahol az utak véget érnek,
ott „...boldogok a lelki-szegények.”
 
 

0 Hozzászólás:

Megjegyzés küldése

► Üzenőfal / Kiajánló: itt osszthatod meg az által ajánlott műveket!


Üzenőfal használat: A fenti gombok segítségével be tudtok jelentkezni. A "Guest" opció azt jelenti, hogy egyszerűen csak begépelitek a neveteket.