Tisztelt Szerők, Látogatók!

A Láncolat Műhely weboldalának munkáját 2017 szeptemberétől a Comitatus internetes irodalmi folyóirat (www,comitatusfolyoirat.blogspot.com) váltja fel.
A továbbiakban közlésre szánt írásműveket, egyéb alkotásokat a comitatusfolyoirat@gmail.com email címre várunk. A megadott elérhetőségen az itt megismert kritikusok bírálják el a küldeményeket és reagálnak a küldött anyagokra.

Szinay Balázs,
főszerkesztő

2013. július 14., vasárnap

Egy személyi igazolvány vallomása

with 0 Comment


Személyi igazolvány

Bordó, műbőrbe kötött könyvecske vagyok 30 számozott oldallal és sok-sok személyi adattal. Érvényességem meghatározatlan ideig tart, gazdám halálakor én is meghalok, kipusztulóban lévő igazolvány fajták egyik utolsó példánya vagyok. Leromlott állapotom oka, hogy egy tolvaj gazdámtól ellopott egy tárcával, melyben több barátommal - pénzzel, fényképekkel, buszbérlettel - laktam együtt. A tolvaj a tárcát - pénz nélkül! - a sárba dobta.

Társaimnak nyoma veszett, de engem egy becsületes megtaláló foltosan, tépetten, gyűrötten egy piros postaládába juttatott, Innen a rendőrségre, majd tulajdonosomhoz jutottam vissza. Mire erre sor került, - egy hónap telt el közben - gazdám már beszerezte az összes dokumentumot az új igazolványhoz, de feleslegesen, mert a hivatalnok nem vesződött új könyv kiállításával, egyszerűen visszaadott engem ilyen meggyalázott állapotban gazdámnak. Fedőlapomra borító került, de belül csúnya vagyok, szégyellni valóan.
Pedig ugyancsak érdekes, értékes, de hamis igazolást nyújtok gazdámról. A szakképzettsége rovatomban ez a bejegyzés áll: ˝a filozófiai tudományok doktora˝. A tisztviselő takarékos tévedéséből jutottam e megtisztelő címhez. De ennek a múltba visszanyúló története van.
Régen előírás volt a személyi igazolványok ötévenkénti cseréje meghatározott életkorig. Az új dokumentumba bevezették az időközben történt változásokat. Megelőző igazolványomban is elég érdekes volt ez a rovat. Egyetemi tanulmányaim befejezése után lejárt az első, diákkori igazolvány és gazdám időközben ledoktorált. Így két okból is új igazolványra volt szükség, amit így állítottak ki.:
kiadva: ˝a lejárt doktori cím megszerzése végett˝!. Aki kiállította, két adatot vont össze.
1. a lejárt igazolvány
2. doktori cím megszerzése
Az eredmény: alighogy megszereztük, már le is járt a jogosan megillető dr. cím.
Ezt a nevezetes dokumentumot cserélték le rám, mert gazdám idő közben filozófiai szakon képesítést szerzett. Így keletkezett az újabb összevonás - mint már idéztem - ˝a filozófiai tudományok doktora˝ mint szakképzettség. Gazdámat ilyen módon kamatostul kárpótoltam saját hibámon kívül nem legálisan. Érdekes és értékes dokumentum vagyok, épp olyan rozoga és megviselt, mint az ember, akinek azonosítását szolgálom. Higgyék el, nem vagyok csaló!




0 Hozzászólás:

Megjegyzés küldése

► Üzenőfal / Kiajánló: itt osszthatod meg az által ajánlott műveket!


Üzenőfal használat: A fenti gombok segítségével be tudtok jelentkezni. A "Guest" opció azt jelenti, hogy egyszerűen csak begépelitek a neveteket.