Tisztelt Szerők, Látogatók!

A Láncolat Műhely weboldalának munkáját 2017 szeptemberétől a Comitatus internetes irodalmi folyóirat (www,comitatusfolyoirat.blogspot.com) váltja fel.
A továbbiakban közlésre szánt írásműveket, egyéb alkotásokat a comitatusfolyoirat@gmail.com email címre várunk. A megadott elérhetőségen az itt megismert kritikusok bírálják el a küldeményeket és reagálnak a küldött anyagokra.

Szinay Balázs,
főszerkesztő

2014. november 12., szerda

Sokadfokon

with 0 Comment


Nem hintagalopp az élet, ismételgette az utcán gyakorta galoppirozó Elemér.  Előző nap felsértette tenyerét saját papírvágó késének elefántcsont nyelével. Akkor még nem gondolta, hogy szembefordul elveivel, ő ugyanis korábban tényleg soha nem sétagaloppozott. Ami elvtelen, az elvtelen! Előbb megpróbálta fertőtleníteni saját sérülését, majd látta, hogy nincs rá szükség. Vagdosta tovább a papírt, mígnem megérkezett Márti, ráosztott felesége.
- Elemér, most kaptam SMS-t a bíróságról. Téged golyó általi halálra ítéltek, mert tönkretettél egy régiségnek számító elefántcsont darabot.
- Na de mikor volt a tárgyalásom? Nem emlékszem semmi ehhez hasonlóra... Mondd, mióta ítélik halálra az embert ilyesmiért?
- Nem tudom drágám, szerintem hagyjuk az egészet! Látom felszántottad tenyered kérgét.
- Igen, a papírvagdosó munkaeszközömmel, mert nem vagyok hajlandó áttérni a számítógépes, nem tudom én mire. Az iskolában nem azért tanítottak meg írni, olvasni, hogy billentyűket nyomkodjak. Fogalmam sincs, hol vannak a betűk, majdnem újra kellene tanulnom az ABC-t, de legalábbis a betűvetést.
- Tudod, az a baj drága, hogy megfertőzted azt a szegény papírvágóeszközt.
- De hiszen ez egy élettelen tárgy!
- Ne nekem ágálj, a bíróságon kellett volna!
- Volt egyáltalán védőügyvédem?
- Olyan tárgyalást nem tudok elképzelni ahol ne lenne, tehát igen. De mondtam már, hagyjuk a kicsinyeskedést, foglalkozzunk emberhez méltóan, esetleg a papírvágással. Ha neked ez tölti ki az életed értelmét, akkor faragjad, fúrjad, azt amit úgysem te írtál, mert az összes újságot, reklámcédulát is, minden mást begyűjtesz, csakhogy vagdoshass.
- Oké hagyjuk, felejtsük el, olyan oktalanság az egész! Különben majd lesz másod, harmad, negyed meg sokadfokú tárgyalás, aztán tisztázódik, hogy csak egy ocsmányságról van szó.
- Nem, nem, kicsim! Ez egy végleges, felsőfokú döntés. Holnap délelőtt tízkor lesz az ünnepélyes kivégzésed.
Elemér nyelt egy nagyot, de az ilyesmit nem lehet elhinni, ezért még sétáltak egy jót, megnéztek egy akciófilmet, aztán aludt ő is, mint akit anyja ringat.
Nyolckor ébredt, Márti költögette.
- Hékás! Gyere már, indulnunk kell!
- Hová, asszonyság?
- Jól gondold meg miket beszélsz, össze-vissza van még két órád!
Aladár körülnézett. Pillantása a papírvágó késével találkozott, ami igen szemrehányóan vigyorgott rá.
- Hogy mik vannak! Ez a tárgy nagyon jól érzi magát.
- Elemér, csipkedd magad, lekésed a kivégzésedet! Sürgető SMS-t kaptam, hamarosan meg kell jelennünk a Seprű utca tizenháromban. A hátsó udvarban már elkezdték egymásra rakni a homokzsákokat.
- Nem értelek, az meg minek?
- Minek, minek? Mert nem szeretnék, ha megsérülne a fal!
Elemér nyelt. Jó nagy ádámcsutkája le-fel billegett. Törvényt tisztelő ember, az előírásokat végrehajtja, ezt így tanították neki. Benyúlt a szekrénybe, felvette az alternatív nadrágját, hozzá zakót és magas nyakú pulóvert.
- Menjünk – dünnyögte.
A lépcsőn elkezdte végiggondolni az eseményeket. Az ilyesmi egészen kellemetlen, ha még a falat is felsérthetné, persze arra vigyáznak a homokzsákokkal, akkor milyen rossz lesz neki...
Nem tudták volna egy korallzátony nekiadományozásával megbüntetni? Gondolkodott útközben, kopott hangulata lassan felcsiszolódott.
Soha nem értette, mi az az adrenalinbomba meg ehhez hasonlók. Úgy gondolta, talán pont most él át ilyesmit.
Az Ekeszarv utca kettő alatt volt egy saját pincelerakatuk, Márti lerakta Elemért.
- Itt megvárjuk a reális érkezési időpontot.
- Te Márta, nekünk nyolc ítélőbíró, három védőügyvéd és kilenc ügyész barátunk van, hívd már fel valamelyiket!
- Pillanat! Szervusz Esztella! Az a helyzet, hogy Elemért golyó általi halálra ítélték, mert külsérelmi nyomokat okozott papírvágó késének. Igen... Az esemény most lesz tíz órakor. Ő nagyon szeretné elkerülni, nem tudom miért, de... Igen, ja... Jó. Pá kicsim!
- Most miért csináltad ezt az időhúzást? Már kilenc óra, húsz perc...
- Azt mondta, ha lemegyek az állatkertbe és hozok egy bizonylatot, amelynek értelmében a rinocérosz szarva rövid szakaszon helyettesíti a villamos síneket, akkor megúszhatod egy Karib-tengeri jutalomnyaralással.
- Akkor indulj! Siess nagyon taxival oda, taxival vissza, mert nagyon nem szeretném ezt az egész eljárást!
Elemér már rettegett, mert rájött, akárhogy siet is Márta, még az oda-visszaút sem fér bele a negyven percbe, nemhogy egy ilyen bizonylat kiállítása. Ráadásul mindig kényesek voltak arra, hogy időben érkezzenek oda, ahová a törvény rendeli őket. Lenyelt egy gombócot, pedig nem volt előtte tányér.
- Ébresztő! Elemér, ébresztő!
Felriadt.
- Pocsékat álmodtam, Márti.
- Meséld már el nekem is! Még van pár percünk az indulásig.
- Hát azt, hogy valami ostobaságért távollétemben halálra ítéltek és ma tíz órára meg kellene jelennem.
- Igen, és?
- Mi az, hogy és? Örülök, hogy felébredtem ebből a rémálomból.
- Szedd szépen össze magad, hogy valóban oda tudjunk érni tízre! Megértettük egymást?
- Mártám, nem vagyok hajlandó további zöldségeket álmodni! Légy oly kedves, akkor kelts fel legközelebb, ha nem áll fenn ilyen golyózáporos veszély! Világos?
Elemér a másik oldalára fordult és jó alvóhoz méltón, már hortyogott is. Márta harminc perccel később ismét ébresztette.
- Mókuskám, most már tényleg felkelhetnél! Ne nézz olyan bágyadtan, bizonytalan szemekkel, ma nem fognak kivégezni.
- Na végre, ezt a sok sületlen álmot elfelejthetem. Mi a reggeli?
- Ami szokott.
- Te is felejtsd el kérlek összeálmodott oktalanságaimat. Bár nem értem, hogyan tudhatod, ha álmodtam...
- Nyugodj meg szívem! Tudod miért nem végeztek ki ma?
- Nem! Vagy igen? Gondolom azért, mert ilyen zagyva álmokkal nem foglalkoznak a kivégzőosztagok.
- Á dehogy, drágám, már tegnap elvégezték!
Elemér visszahuppant az ágyra. Ez rosszabb volt, mint saját agytekervényeinek összeácsolt botorsága. Orron, fülön csípte magát, vett egy mély lélegzetet.
- Nézd, Iciripiciri! Hogy nem a mennyországban vagyok az biztos, lélegzem, dobog a szívem, kiserkent a szakállam és fáj, hogy megcsípem magam.
Márti átölelte.
- Nagy darabokoska, Medveegér, ne haragudj! Azt gondoltam, ha neked jár a vicc, akkor én is megviccelhetlek.
- Kincsibincsi, nagyon bizonytalan vagyok, álmodtam-e, vagy sem? Végül is lesz háttérhomokzsákos esemény, avagy mégsem?
- Nem lesz! Épp most dobtam tűzre a kártékony papírvágó kést.
- Akkor lesz...
- Elemér, tudom, hogy ez a szenvedélyed, tehát vásároltam egy másikat és rögvest hozattam is hat ládányi újságot.
A szobában kitört az öröm, mert hogy is mondta Will? Minden jó, ha a vége jó!




0 Hozzászólás:

Megjegyzés küldése

► Üzenőfal / Kiajánló: itt osszthatod meg az által ajánlott műveket!


Üzenőfal használat: A fenti gombok segítségével be tudtok jelentkezni. A "Guest" opció azt jelenti, hogy egyszerűen csak begépelitek a neveteket.