Tisztelt Szerők, Látogatók!

A Láncolat Műhely weboldalának munkáját 2017 szeptemberétől a Comitatus internetes irodalmi folyóirat (www,comitatusfolyoirat.blogspot.com) váltja fel.
A továbbiakban közlésre szánt írásműveket, egyéb alkotásokat a comitatusfolyoirat@gmail.com email címre várunk. A megadott elérhetőségen az itt megismert kritikusok bírálják el a küldeményeket és reagálnak a küldött anyagokra.

Szinay Balázs,
főszerkesztő

2011. április 22., péntek

El a világtól

with 6 comments
Beléptem,
s nem tudom hol vagyok.
csarnok, vagy templom,
pedig harangja van,
tornya is, íves,
ajtaja megmunkált,
régi, de míves,
pár évet már megért,
kopott falából néznek az ablakok,
középen oltár,
üres.
Magamba néztem,
s nem tudom hol vagyok.

A sarkok megpakolva,
dohos a belső tér,
sötét alakok rongyokba bújva
vijjogva keringnek mint a szél,
és megmarkol valami láthatatlan,
idegen, nyálkás fajzat,
mellemre ül...vihog a karzat,
s szül.

Pattan a vipera tojása,
folyik a záp-iszony láva,
eltakar mindent bent,
s issza a kétség hínárja,
az aggodalom,
s a masszától epesár-sűrű a lélek,
megsárgul benne a nyugalom,
fájdalmat sziszeg a csend,
az orgona füstöt áraszt...
kereslek...
félek!

Hol van a hit,
a buzgalom,
a felkarolt szerénység,
a kőtemplom keménység,
a pontos merőlegesek,
a nyugalmas párhuzamosok,
a gátló átlók,
a fent-magasságok,
a mélységből kiáltások,
a súlypontok,
a mérlegek,
az emelők,
hol vannak?
- és leroskadok...
Előttem ott van a sarokkő...
s én azt hittem magam vagyok.




6 megjegyzés:

  1. Engem ez a sor fogott meg legjobban: "fájdalmat sziszeg a csend" félelmetes. Irma

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm Irma kedves, hogy elolvastad.
    Igazán köszönöm.
    Szeretettel: Éva

    VálaszTörlés
  3. Kedves Éva!
    Nagyon fájdalmas, magányos és szép.

    VálaszTörlés
  4. Ez csak a mostanit megelőző állapot.
    Köszönöm, hogy mindig van hozzám, pár kedves szavad, kedves Jutta!
    Áldott ünnepet!
    Éva

    VálaszTörlés
  5. Ez igen, ez nagyon jó! A szövegezés szép, olvasmányos, a hatás drámai. Szerintem jól építetted fel az írást. Letaglózó mű! Gratulálok!:)

    VálaszTörlés
  6. Köszönöm szépen, Balázs!
    :)
    Békés ünnepet!

    VálaszTörlés

► Üzenőfal / Kiajánló: itt osszthatod meg az által ajánlott műveket!


Üzenőfal használat: A fenti gombok segítségével be tudtok jelentkezni. A "Guest" opció azt jelenti, hogy egyszerűen csak begépelitek a neveteket.