Tisztelt Szerők, Látogatók!

A Láncolat Műhely weboldalának munkáját 2017 szeptemberétől a Comitatus internetes irodalmi folyóirat (www,comitatusfolyoirat.blogspot.com) váltja fel.
A továbbiakban közlésre szánt írásműveket, egyéb alkotásokat a comitatusfolyoirat@gmail.com email címre várunk. A megadott elérhetőségen az itt megismert kritikusok bírálják el a küldeményeket és reagálnak a küldött anyagokra.

Szinay Balázs,
főszerkesztő

2011. június 2., csütörtök

Szilánkok (KK-V-NYK)

with 5 comments
Összetört a tükröm.
Visszacsillan rám
ezernyi én-szilánk,
de nem látom…
Darabokban a világ.

Mint eltévedt fecske,
úgy szárnyalok én
rejtett fellegén
az éjszakának…
Szívem jobbat remél.

Talán édesebb a vég,
vagy vár az álom,
hol majd megtalálom
utam a fénybe…
Csak a percet várom.




5 megjegyzés:

  1. Kedves Dóra!

    Nekem ez olyan, mintha három külön vers lenne.
    Az első versszaknál akkor is egésznek érezném, ha az utolsó sor nem lenne. Sőt, talán jobban is tetszene. Az utolsó sor számomra egészen más értelmet ad az egésznek.
    A második versszak nekem kevésbé tetszik, mint az első. Ha mondjuk az éjszaka az élet és a fecske a vágyaid, akkor esetleg, de az első mélyebb hatást gyakorolt rám.
    A harmadik versszakban az első sor az, amit kifogásolnék. Hogy az első sor a többihez. Minél édesebb a vég? És miért vágod a végét? Minek a végét is várod pontosan?

    Válaszodat kíváncsian várom :D

    VálaszTörlés
  2. Adelmayer Dóra2011. június 2. 15:44

    Szia Gyöngyi!

    Bocsánat, ha zavaros a vers. :) A vég az életnél édesebb. Kicsit ,,halálvágyas" hangzás a vége. Azt a percet várom, mikor eljön a fény az életembe. A versben ez lehet a halál is (transzcendens világ-fény), vagy egy olyan időszak, mikor a gondjaim kicsit megszűnnek. Így értettem. :) Így érthetőbb?:)

    VálaszTörlés
  3. Kedves Dóra!

    Vers-szilánkok: eltudnám képzelni mind a három versszakot külön-külön, folytatva a gondolatmenetet.

    Az első versszak nagyon hatásos, kifejezetten tetszett, szerintem érdemes építeni rá egy másik szerzeményben.

    A második versszak is megkapó volt számomra, a harmadikat azért nem értékelném külön, mert teljesen távol áll tőlem a gondolatmenet, így nem szeretnélek megbántani.

    Összegezve: véleményem szerint külön- külön is lehetne építeni a versszakokra. Persze ezt, mint laikus mondom.

    Üdvözlettel: Végh T. Mónika

    VálaszTörlés
  4. Én se látom:)
    Azt írod:

    "Visszacsillan rám
    ezernyi én-szilánk,
    de nem látom…"

    Hát, ha érzékeled, hogy visszacsillan rád ezernyi én szilánk, akkor valamit mégiscsak látsz, nem?:)

    Az utolsó szakasz első két sorában én az ok-okozati összefüggést hiányolom:

    "Talán édesebb a vég,
    vagy vár az álom,"

    Nem érzem a kapcsolatot. A "vár az álom" nem alternatíva a "talán édesebb a vég"-hez képest.
    Legalábbis így kifejezve szerintem nem.

    VálaszTörlés
  5. Adelmayer Dóra2011. június 2. 16:29

    Hát, ez most így sikerült. :) Próba-cseresznye :)
    köszi a kritikákat, megfontolom! :)

    VálaszTörlés

► Üzenőfal / Kiajánló: itt osszthatod meg az által ajánlott műveket!


Üzenőfal használat: A fenti gombok segítségével be tudtok jelentkezni. A "Guest" opció azt jelenti, hogy egyszerűen csak begépelitek a neveteket.