Hogy hány féle jegy is létezik. Ezek állapot meghatározók, igazolásul funkcionálók, akár megbélyegzők, egyszóval, besorolják valami csoportba a tömegeket, hogy regiszter szerint nyilván lehessen őket tartani.
Aztán ez a gyakorlat végigterpeszkedett mindenen, és ma már észre sem vesszük állandó jelenlétüket.
A durván szelektáló jegyek, például: A haláltáborokban, a zsidókat sárga jelzéssel látták el, a cigányokat barnával, hogy a homoszexuálisokat jelezték e, azt nem tudom biztosan, mert az SA főnöke, Röhm, és vezérkarának egy része az volt.
A katonák „Dögcédulás” megjelölése is egy olyan jegy, ami halottak azonosításakor döntően fontos, és irányadó.
A régi korok meglehetősen brutális, és eltüntethetetlen jegyeket használtak, mint a homlokra égetett bélyeg, vagy a boszorkányperekben a döntő bizonyosság szerzés, tóba dobták a gyanús nőszemélyt, ha fennmaradt a víz felszínén, akkor boszorkány, máglyahalál, ha elsüllyedt és megfulladt, akkor nem volt boszorkány.
Ezzel a módszerrel megnyugtató biztonsággal dönthetett a Szent Inkvizíció, a gyanúsítottra alkalmazható jegy milyenségéről.
De vannak ártalmatlan hétköznapi jegyek, a tetoválásoknak egész szótára van, vagy egy egyszerű villamosjegy, ami igazolja, hogy az illető nem bliccel.
Az értelmi zavarok elkerülése végett, a jegyek nagy részét jeleknek vagy jelzéseknek nevezték át, például a közlekedés lehetőségeit szabályozó jelzések, vagy turistajelzések a fatörzseken, satöbbi.
Az épületek is jegyekkel ellátott objektumok, hivatalok, kórházak, és közösségi épületek, na meg az üzletek is, így azonnal eligazodunk, mert a jegybeszéd az élet dzsungelében eligazít.
Léteznek szubjektív jegyek, például egy iskolai bizonyítványban szereplők, amik azért viszonylagosak, mert egy vizsgán, sokat nyom a latban a szerencse, vagy a balszerencse, nem csak a valós tudás érvényesül.
A sorsra vonatkozó előjelek, jóslatok, mind jelekre támaszkodnak,
aminek babonás súlya ősidőktől fogva meghatároz életeket.
Vannak a stigmák, a bizonyosságot jelentő jegyek, amik esetenként vizuálisan érzékelhetők, amik régtől fogva örök viták tárgyai.
A tolószékből felálló bénák, ahol is felmerül a gyanú, hogy pszichés alapon volt járásképtelen, és szervi oka nincs is, vagy a vérző tenyerek, holott nagy valószínűséggel, Jézust nem a tenyerén keresztül szögelték a keresztfához, hanem a csuklóján keresztül.
Szakértői állásfoglalás szerint, a tenyerén átszögelt állapot nem tartja meg a testet függőleges állapotában.
A legyezők korának reneszánszában, egész jelbeszéd alakult ki, a férfiak és hölgyek báli világában. A legyező mozgatásának tempója, a szétterítés nagysága, a tárgy tartása, az arc mögötte milyen fejtartásban, és mennyire van rejtve, mind mind jelentett valamit.
A jegygyűrű is egy határozott információt hordozó jel. A bal kézen viselve, a közeli nász állapotát jelzi, a jobb kézen meg azt, hogy bevégeztetett.
A porcelán és fajansz kötetni jegye, ami hitelessé teszi a darabokat, kor, eredetiség, és érték meghatároz.
A füstjelek, már az ősi társadalmakban is komoly funkcióval bírt.
Ha az állattartást nézzük, a fülkagylóra brutalizált bilétát, a jelet, vagy a billogozást, ami szintén egy középkori brutalitás.
Mindig és minden a jegyek és jelek erdejében történik, az alkotó embertől független égi jelek, anyajegyek, aminek van jó, és rosszindulatú fajtája is,
Jegy jegy hátán, ez a társadalmak és életek váza, erre épül minden, ez a mankó, ami nélkül megfagy a tett, az iránytű, ami átsegít a földi paradicsom útvesztőin.
0 Hozzászólás:
Megjegyzés küldése