Hogy lehet rendet csinálni, ha nem tudni mi a rend. Állítólag az értendő rend alatt ha minden a helyén van, mindenről tudjuk hol található, és az egész látvány megfelel egy esztétikai elvárhatóságnak.
Ha ez igaz, akkor a rendetlenség ennek az ellenkezője. De rendetlenségnek tűnő helyzetben is előfordul, hogy az illető mindent megtalál, amit keres.
Az egész látvány esztétikuma-ha el is tér a megszokottól-még rendelkezhet egy sajátos kellemmel, egyéni varázzsal .A látszólagos rendetlenségnek is megvan a maga szigorú rendje, lehet valami áttekinthetetlennek ható áttekinthetőség, mert az áttekinthető is lehet kaotikus a maga módján.
Ez egyénfüggő. A klasszikus rend jelenléte mindig egysíkú háttérre enged következtetni, egy összetett lény mindig arra koncentrál, amit éppen csinál.
A rendetlenségben érezni az élet intenzív jelenlétét, a tevékeny ember auráját, a rumliból lehet bármi, a klasszikus rend végállapot.
„Rend a lelke mindennek” - mondá az írás, de ezt az egysíkú unalmasok találták ki önigazolási céllal. Mert ha a szubjektív rend a lelke mindennek, akkor már beszélhetünk realitásról.
Ahány ember, annyi féle realitás, ezért a rend fogalma mindig szubjektív.
Ebből következik ,hogy az objektivitás úgy általában egy nagy marhaság, egy tartalmatlan-buta szó, ami nem fed semmit Csak egyedi objektivitásról beszélhetünk, ami mindenkor az illető szubjektivitásának egyenes következménye.
Ezek után, hogy lehet rendet csinálni?
Egyedül a menetrend fogalma egyértelmű, azon kívül csak a káosz. A káosz, a maga szigorú rendjével.
Hogy meredeken eltér a szokványtól? Ez egészen biztos.
Azért ragaszkodnak sokan a szokványoshoz, mert kényelmes, nincs mit megfejteni, nem kell gondolkodni, csak a látottakat elfogadni.
Minden új feldúl és kételyeket támaszt, borzol, elbizonytalanít, megingat megszokott hiteinkben.
De ne felejtsük el, a megszokott és elfogadott hajdanán vérlázító istenkáromlásként hatott.
Ezért okos, aki saját rendjében vagy káoszában él, nem hasonlítgatja senkiéhez, nem engedi meg, hogy valaki is belebeszéljen.
Az egyetlen, ami számít, ő jól érezze magát benne.
Rendre törekedni kell, de sosem szabad elérni. Ha Isten ments sikerül, nincs hogyan tovább.
Ha ez igaz, akkor a rendetlenség ennek az ellenkezője. De rendetlenségnek tűnő helyzetben is előfordul, hogy az illető mindent megtalál, amit keres.
Az egész látvány esztétikuma-ha el is tér a megszokottól-még rendelkezhet egy sajátos kellemmel, egyéni varázzsal .A látszólagos rendetlenségnek is megvan a maga szigorú rendje, lehet valami áttekinthetetlennek ható áttekinthetőség, mert az áttekinthető is lehet kaotikus a maga módján.
Ez egyénfüggő. A klasszikus rend jelenléte mindig egysíkú háttérre enged következtetni, egy összetett lény mindig arra koncentrál, amit éppen csinál.
A rendetlenségben érezni az élet intenzív jelenlétét, a tevékeny ember auráját, a rumliból lehet bármi, a klasszikus rend végállapot.
„Rend a lelke mindennek” - mondá az írás, de ezt az egysíkú unalmasok találták ki önigazolási céllal. Mert ha a szubjektív rend a lelke mindennek, akkor már beszélhetünk realitásról.
Ahány ember, annyi féle realitás, ezért a rend fogalma mindig szubjektív.
Ebből következik ,hogy az objektivitás úgy általában egy nagy marhaság, egy tartalmatlan-buta szó, ami nem fed semmit Csak egyedi objektivitásról beszélhetünk, ami mindenkor az illető szubjektivitásának egyenes következménye.
Ezek után, hogy lehet rendet csinálni?
Egyedül a menetrend fogalma egyértelmű, azon kívül csak a káosz. A káosz, a maga szigorú rendjével.
Hogy meredeken eltér a szokványtól? Ez egészen biztos.
Azért ragaszkodnak sokan a szokványoshoz, mert kényelmes, nincs mit megfejteni, nem kell gondolkodni, csak a látottakat elfogadni.
Minden új feldúl és kételyeket támaszt, borzol, elbizonytalanít, megingat megszokott hiteinkben.
De ne felejtsük el, a megszokott és elfogadott hajdanán vérlázító istenkáromlásként hatott.
Ezért okos, aki saját rendjében vagy káoszában él, nem hasonlítgatja senkiéhez, nem engedi meg, hogy valaki is belebeszéljen.
Az egyetlen, ami számít, ő jól érezze magát benne.
Rendre törekedni kell, de sosem szabad elérni. Ha Isten ments sikerül, nincs hogyan tovább.
0 Hozzászólás:
Megjegyzés küldése