Tisztelt Szerők, Látogatók!

A Láncolat Műhely weboldalának munkáját 2017 szeptemberétől a Comitatus internetes irodalmi folyóirat (www,comitatusfolyoirat.blogspot.com) váltja fel.
A továbbiakban közlésre szánt írásműveket, egyéb alkotásokat a comitatusfolyoirat@gmail.com email címre várunk. A megadott elérhetőségen az itt megismert kritikusok bírálják el a küldeményeket és reagálnak a küldött anyagokra.

Szinay Balázs,
főszerkesztő

2011. május 8., vasárnap

Metamorfózis +16

with 10 comments
Csak ültünk abban a dohos helységben ketten egymás mellett. Eltelt egy kis idő, mire rájöttem, hogy itt ül mellettem. Megnyugtatott ahogy rám nézett, ahogy ölelt. Nem tudom, miért de minden gondom egy pillanatra elmúlt. Rájöttem, hogy mégis kell nekem egész valójában, pedig ma azt mondtam neki, hogy nem szeretem. De csak mert nem szerettem volna elveszíteni. A többiek szerint ellöktem magamtól, de inkább megvédtem magam egy újabb csalódástól. Mert nem maradt volna mellettem. Nem vagyok neki elég jó. Most mégis itt ül, és engem ölel. Eljött értem, de mikor arra akartam gondolni, hogy hogyan, vagy miképp megfájdult a fejem. Nem is gondoltam rá, lényeg, hogy most itt van. Tehát szeret, tényleg szeret. Érzem, hogy izzadok, de nem érzékelem, mikor hozzámér, és megsimogatja az arcom. Valami elkezdődött, rosszul éreztem magam. Behunytam a szemem, hogy ne hányjak, és mikor kinyitottam egy ház udvarán találtam magam. Körülöttem a gangos lakóház, de mintha évtizedek óta üresen állna. Aztán meglátom őt is, és elindulok felé. A körülöttem lévő világot hangok tompítják, vibrál körülöttem a tér, minden egyes sikollyal megremegnek az üres lakások, amelyik egyikében foglalunk helyet. A szobákban gyertya, a málladozó falakon gyerekrajzok látszódtak. Egy matracra heveredtünk le, a szám rátapadt a szájára, ahogy először, mikor megcsókoltam, és nem akartam, hogy vége legyen. A ház udvarába mentőkocsi állt be szirénázva, a megkülönböztető jelzés piros-kék fényárba vonta a szobát, miközben a karjaiban tartott, és simogattuk egymást. Lassan levette a pólóját, és én végigcsókoltam a felső testét. Én is vetkőzni kezdtem, és Ő is ugyanígy tett. Hirtelen felém kerekedve találtam rá, óvatos mozgásokkal juttatott el a csúcsra, éreztem, hogy megremeg a testem, mintha megrázott volna az áram.
Aztán láttam, hogy mindjárt ő is elmegy, így rásegítettem kicsit. Nem éreztem, ahogy belém élvez, csak láttam, hogy elmosolyodik, és a kezét a mellemre teszi. Végigfutott a hideg rajtam az érintése után, aztán megláttam a szemébe magam. Egy koponyát. Az arcomon nem volt bőr. És akkor megint éreztem, mintha megráztak volna. Az utolsó, amit láttam, hogy könnyek csillognak a szemében, mint azon a napon, mikor kimondtam neki mennyire szeretem, majd a kép megszűnt. A hangok felerősödtek. A sírás, a sziréna. Egy pittyegés. Zúgott alattam a talaj, és forgott velem a világ. Azt éreztem, hogyha kinyitom a szemem, elnyel a sötétség. Éreztem, hogy valami gumis dolog érinti az arcom, majd erőszakkal kinyitja a szemem. És visszajött minden. A buli, a penge, és az a törperózsamag, amiből piát csináltunk, hogy elmeneküljünk magunk elől. Azt hiszem kimondtam a nevét. aztán elhánytam magam.




10 megjegyzés:

  1. Jól láttató, részletes leírás, de valahogy az érzések nekem ezúttal elmaradtak.:( Hiányzik az átérezhető hangulat, pedig minden nyíltan elém tárult... ezt én most valahogy nem érzem...

    VálaszTörlés
  2. Na, örülök, hogy ismét írással jelentkeztél! Szeretem olvasni, rágni az írásaidat.
    Ha jól rémlik, ezt már lehetett olvasni tőled...
    Ez szerintem nem is az érzésekről kell, hogy szóljon.
    Van az egésznek egyfajta melankolikus, csalódott, de beletörődött hangulata. A tényszerű, objektívnak ható leírás mögötti súlyos megérintettség érzése szerintem az ami itt most dominál és aminek dominálnia kell. Ebből a szempontból a hangulatkeltés szerintem mesteri.
    Ahogy az érzékeny ember egy szívtelen szöveget ír le, mégis érezni hangjából az érzést, a megérintettséget.

    VálaszTörlés
  3. Igen, hasonlít néhány írásomhoz... de ott nem halt meg senki :P
    Ez új... és köszönöm a kedves szavakat Balázs, jó újra itt alkotni =)
    Zsu, neked is köszönöm, hogy írtál, hát sajnálom, kb. azt tudom írni, mint Balázs, hogy talán nem is az érzések megmutatásán van a hangsúly... vagy talán ezt az olvasónak kellene éreznie. Továbbgondolnia...

    VálaszTörlés
  4. Az előbb azt akartam írni, hogy itt nem halt meg senki, de kicsit félreírtam...

    VálaszTörlés
  5. Nem a mű érzelem tartalma hiányzott nekem... hanem amit bennem ált. kiváltanak az írásaid.:) de mi sose olvassuk ugyanolyannak a műveket.:)

    VálaszTörlés
  6. Kedves Greg!
    Szerintem nagyon láttató, ahogy írsz erről a tudatmódosított állapotról.
    S még szerencse, hogy itt most ennek hatására nem halt meg senki... Nekem tetszett! :-)

    VálaszTörlés
  7. DzsDzs, ez igaz =)
    Jutta, köszönöm, örülök, hogy olvastál és véleményeztél

    VálaszTörlés
  8. Gregesnek Greges, mégis más. :P Vagy nem is, csak nagyon a mélyére kell ásni ;) ^.^ Nekem tetszett, csak így tovább!! (=

    VálaszTörlés
  9. Olyan ez, mint a pszichoanalízis: csak ásni kell, csak ásni..., ásni...tik-tak, tik-tak...

    VálaszTörlés
  10. Hehe, köszönöm, hogy írtatok. Hát nem tudom, szerintem nem kell annyit ásni, csak ásni... elég egyszerű ahhoz :D

    VálaszTörlés

► Üzenőfal / Kiajánló: itt osszthatod meg az által ajánlott műveket!


Üzenőfal használat: A fenti gombok segítségével be tudtok jelentkezni. A "Guest" opció azt jelenti, hogy egyszerűen csak begépelitek a neveteket.