Tisztelt Szerők, Látogatók!

A Láncolat Műhely weboldalának munkáját 2017 szeptemberétől a Comitatus internetes irodalmi folyóirat (www,comitatusfolyoirat.blogspot.com) váltja fel.
A továbbiakban közlésre szánt írásműveket, egyéb alkotásokat a comitatusfolyoirat@gmail.com email címre várunk. A megadott elérhetőségen az itt megismert kritikusok bírálják el a küldeményeket és reagálnak a küldött anyagokra.

Szinay Balázs,
főszerkesztő

2011. április 7., csütörtök

Anyámhoz

with 4 comments
Anyám, te nékem azt hazudtad,
jók az emberek.
Igaz, te mondtad azt is rosszak
de nem hittem neked.
Anyám, ahogy te óvtál engem,
ember nem óvott még úgy gyermeket
s ha intettél is néha,
nem vezérelt más csak szeretet.

Jó anyám, már felnőttem én,
s már látom lelkedet
s hogy emberré neveltél
most köszönöm Neked.
De nem kell már a szó
és nem kell már a tett,
pihentesd most már kezed!
Engedj a magam útján,
s tán én is boldog leszek.

S hogy őszinte voltam?
-s mindent elmondtam Neked?
-hogyha fájt is néha,
meg kell értened!
Anyám, ha sok apró titkom
tőled már elvezet,
a némaságommal is
még neked üzenek.

Mert rögös az élet útja,
de szónál szebben beszél a tett,
mit tőled kaptam ajándékba
köszönöm Neked az ÉLETET.
Mert anyáink bennünk élnek újra
hát köszönöm Neked a HITET,
s köszönöm Neked anyám,
hogy letörölted a könnyeket.

Mert rögös az élet útja,
de szónál szebben beszél a tett,
mindenért, mit tőled kaptam,
talán majd gyermekemnek fizetek.

( 1977 december )




4 megjegyzés:

  1. Egyszerű, tiszta hangon szóló, szép üzenet. Kifejezetten tetszik a közérthető, egyértelmű közlésforma, az, hogy minden felesleges pátoszt, sallangot nélkülöz. Eszembe jutnak mminden anya-vers olvasásakor a magam suta, szoknyaszélet gyűrögető versmondásai, a már kisgyermekkorban önfeledt szerepléseim hirtelen szégyenlőssé válásai... Talán, mert nem nagyon van kifejezésmód, eszköz arra, hogy elmondjuk hálánkat, szeretetünket. Talán mert érezzük: minden erre irányuló közlésünk csupán próbálkozás...
    Megindítóak számomra ma is az egyszerű, szép szavak. Próbálkozásaink...

    Az alábbi ismétlés - annak ellenére is, hogy többen talán kicsit elcsépeltnek érzik - kifejező, és a mondanivalót erősíti, elérted vele a kívánt hatást, a fokozást:
    "Mert rögös az élet útja,
    de szónál szebben beszél a tett"

    (Néhány vesszőhiányt érdemes volna javítanod, pl. itt is:
    Igaz, te mondtad azt is, rosszak)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm szépen, Vali! A vesszőkön én is gondolkodtam Irma

    VálaszTörlés
  3. ...húu...ez nagyon jó kis írás...

    VálaszTörlés
  4. Matyó, köszönöm!...örülök, hogy tetszett...hát még ha tudnád, milyen régen írtam... üdv. Irma

    VálaszTörlés

► Üzenőfal / Kiajánló: itt osszthatod meg az által ajánlott műveket!


Üzenőfal használat: A fenti gombok segítségével be tudtok jelentkezni. A "Guest" opció azt jelenti, hogy egyszerűen csak begépelitek a neveteket.