Tisztelt Szerők, Látogatók!

A Láncolat Műhely weboldalának munkáját 2017 szeptemberétől a Comitatus internetes irodalmi folyóirat (www,comitatusfolyoirat.blogspot.com) váltja fel.
A továbbiakban közlésre szánt írásműveket, egyéb alkotásokat a comitatusfolyoirat@gmail.com email címre várunk. A megadott elérhetőségen az itt megismert kritikusok bírálják el a küldeményeket és reagálnak a küldött anyagokra.

Szinay Balázs,
főszerkesztő

2011. április 7., csütörtök

Erósz villan

with 20 comments
Boltívek didergésében fogan
és lobban az érzékiség ,
utat talál, életrésnyit,
s a rügy-tavaszba átpiheg;
vastag falakból kihasad
a rét, virág és vadbozót,
sugárparittyáz fentről a lég,
omlik kábán a határkő,
s lángra nyílik a pillanat...

...a szökött tél izzó nászjátékát
megremegik az ibolyák...




20 megjegyzés:

  1. ;;) Nagyon szép, egy lélegzetvételnyi hangulat = TAVASZ! ÉLET! MEGÚJULÁS! :)

    VálaszTörlés
  2. Szia Erzsébet!

    Alapvetően tetszik az írásod, szép és kifejező. Apró javaslatokat tennék, mert szerintem módosításokkal pontosabb lenne a tartalom átadása. Valahogy így képzelem el a verset:

    Boltívek didergésében fogan
    lobban az érzékiség,
    utat talál, életrésnyit,
    s a rügy-tavaszba átpiheg;
    vastag falakból kihasad
    a rét, a virág és a vadbozót,
    sugárparittyáz fentről a lég,
    omlik kábán a határkő,
    s lángra nyílik a pillanat...

    ...a szökött tél izzó nászjátékát
    megremegik az ibolyák...

    Ezek a sorok különösen tetszenek, ezek nagyon jól sikerültek:

    "omlik kábán a határkő,
    s lángra nyílik a pillanat...

    ...a szökött tél izzó nászjátékát
    megremegik az ibolyák..."

    VálaszTörlés
  3. Valika, az is benne van...
    Köszönöm.

    VálaszTörlés
  4. Balázs,
    értsem, hogy az "és" kötőszó kihagyását javaslod, valamint a sorok balra rendezését?
    Lehet, hogy igazad van: a kötőszó visszafogja, megtöri a pillanatnyi történést kifejező(fogan) és a mozzanatos ige(lobban) révén érzékelhető kezdeti lendületet.

    Köszönöm!!!

    VálaszTörlés
  5. Balázs,
    én írtam az Erószt rövid "o"-val??? :))
    Kérlek, javítsd ki hosszúra!

    VálaszTörlés
  6. A balra rendezés lényegtelen, csak hozzászólásban nem lehet középre rendezett szöveget írni, ugye...

    Igen, a főként az "és" elhagyását írtam, illetve, tettem máshova "a" névelőket, ahova úgy éreztem, hogy kellett. Pontosan azért, amit írtál, hogy ahol kell, megmaradjon a lendület, de ahol meg kell állni és pillanatokra szünetet tartani, ott meglegyen a szünet.

    VálaszTörlés
  7. :))

    Köszönöm, Balázs. Majd meghívlak társszerzőnek... :))

    VálaszTörlés
  8. Ezzel a verssel a tavasz egy új arcát láttatod meg velünk gratulálok. Irma

    VálaszTörlés
  9. A tavasz, és Érósz együtt. Felébrednek a hormonok és kinyílnak a kapuk, a szerelmes boltívek virágba borulnak a vágy előtt.
    Nem tudom elmagyarázni, én ilyesmit látok.
    Gratulálok.
    Éva

    VálaszTörlés
  10. Balázs,

    mindennek megvan a maga ideje... :))


    zsovirisz (IRMA),

    köszönöm a véleményed. Annak a huncut tavasznak ezer arca van, mindenkinek mást mutat... :)


    Éva,

    te szebbet látsz benne, mint amit én megfogalmaztam!:) Hiába, te vagy a tehetségesebb! (Nem első alkalommal mondom!) :)

    VálaszTörlés
  11. Aki szebbet lát az tehetségesebb? Ilyen korrelációról még nem hallottam.:P

    VálaszTörlés
  12. Balázs, mi ketten Évával értjük! Ő fantáziadúsabb, kifinomultabb érzékű, a belső képi látása gazdagabb stb.
    Különben mindenhez tehetség kell! Apám mindig azt mondogatta nekem: "Nincs tehetséged az életre, fiacskám!" És nem volt igaza?! :)

    VálaszTörlés
  13. Nem arról van szó, hogy nem értem a korrelációt, hanem, hogy nem hiszem.:D

    VálaszTörlés
  14. Balázs, sosem beszélek meggondolatlanul vagy hamisan. Amit mondtam, megmondtam! És úgy is gondolom. Te pedig maradsz a hitetlenségedben...:))
    :))

    VálaszTörlés
  15. Én se beszélek meggondolatlanul vagy hamisan. Akkor ki állít helytelent?:) Ime egy újabb paradoxon...
    A másik meg az, hogy nem vagyok hitetlen, noha nem hiszek abban, hogy a tehetség és a szép látás képessége feltétlen összefügg. És mivel ez általános állítás, nem kettőtökre vonatkoztatott, nem csak olyan dolog, amit ti ketten érthettek.:)

    VálaszTörlés
  16. Csakhogy én nem általánosan állítottam!?:-o

    VálaszTörlés
  17. Kedves Erzsi!

    Ezt ne mondd, hiszen tudjuk mindketten, ez nem így van.

    (Örülök, hogy tudok veled zavartalanul beszélgetni.)

    VálaszTörlés
  18. Kedves Balázs! Erzsinek igaza van abban, hogy mi ketten értjük egymást. A hit a nem látott dolgokban való meggyőződés.

    Azzal a megjegyzéssel neked, nem kötelező egyet érteni, viszont, én tudom mit akart vele, nekem mondani.

    Tedd fel a kérdést. Mi oka lenne félrevezetni?

    VálaszTörlés

► Üzenőfal / Kiajánló: itt osszthatod meg az által ajánlott műveket!


Üzenőfal használat: A fenti gombok segítségével be tudtok jelentkezni. A "Guest" opció azt jelenti, hogy egyszerűen csak begépelitek a neveteket.