Tisztelt Szerők, Látogatók!

A Láncolat Műhely weboldalának munkáját 2017 szeptemberétől a Comitatus internetes irodalmi folyóirat (www,comitatusfolyoirat.blogspot.com) váltja fel.
A továbbiakban közlésre szánt írásműveket, egyéb alkotásokat a comitatusfolyoirat@gmail.com email címre várunk. A megadott elérhetőségen az itt megismert kritikusok bírálják el a küldeményeket és reagálnak a küldött anyagokra.

Szinay Balázs,
főszerkesztő

2011. április 26., kedd

Az idegen

with 3 comments
Valaha kéz a kézben jártunk, s
Oly sok álmot láttunk.
Enyém volt a barát, s néked adtam.
Tied volt a család,s nékem adtad.
Vállvetve álltuk az éveket
S nem gondoltuk, hogy ez másképp is lehet.
Szemedben láttam önmagam, s
Te elmondtad minden titkodat.

Majd jött a hirtelen fordulat, mely
Elrabolt tőlem egy éj alatt.
Földhöz vágtad szívemet, mely
Ezernyi sebtől szenvedett.
Elváltak egymástól útjaink, s
Elhamvadtak csendben az álmaink.
Tied volt a barát, mely néked megmaradt,
Tőlem a család ordítva elrohant .

Sok év eltelt mire eljött a pillanat:
Míg egy reggelen arcod mellettem elhaladt.
Zavartan és némán álltál ott előttem,
Sosem hittem, hogy ez egyszer így lehet.
Egyre csak néztél, de ajkadra nem jöttek a szavak
Közénk a csend épített áttörhetetlen falat.
Ekkor nyirkos fájdalommal mart belém a hideg:
Nem tükröz már nékem semmit sem szemed.

Álltam csak szótlan, s arra gondoltam:
Neveden kívül bennem, semmi más nem maradt.
Hirtelen tűnt el az ezernyi fájdalom
Nem vérzett már szívem, s a lelkem is hallgatott.
Néztelek csak szótlan, s tudtam - ez máshogy nem lehet,
Nem őrzött meg engem sem szíved, sem szemed.
Ott hagytalak némán, utánam csak a csend maradt,-
Idegenné lettél nékem a sok hosszú év alatt.




3 megjegyzés:

  1. Szia!

    Olvastalak.:)

    Ez az írás ilyen-olyan módon leginkább elbeszélő költeménnyé vált.
    A többek által megélt, érzett élethelyzetet fogalmazol meg, nem túlságosan újszerű köntösben.

    Sajnos ehhez a témához is több kell. Nem elég a szituációt és az emiatt érzett bánatot leírni, az olvasóval is át kell éreztetni a leírottakat.

    Én ezt most nem tapasztalom. Egyedibb, líraibb kifejezésmód szükségeltetne, rövidebb és gazdagabb megfogalmazásban.

    Az elbeszélő jelleget hagyjuk meg a prózának.

    VálaszTörlés
  2. Nagy valószínűség szerint igaza van a Balázsnak, mégis én bár helyenként a ritmus kizökkentett, de magával ragadtak a sorok,és Nekem jelen pillanatban, mint olvasónak átjött a versed...
    A többin pedig majd javíthatsz, ha úgy gondolod...

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm mindkettőtöknek :)

    Megfogadom a jó tanácsokat, nem olyan régen kezdtem rímfaragásba, van még mit tanulnom bőven.

    Végh T. Mónika

    VálaszTörlés

► Üzenőfal / Kiajánló: itt osszthatod meg az által ajánlott műveket!


Üzenőfal használat: A fenti gombok segítségével be tudtok jelentkezni. A "Guest" opció azt jelenti, hogy egyszerűen csak begépelitek a neveteket.