Tisztelt Szerők, Látogatók!

A Láncolat Műhely weboldalának munkáját 2017 szeptemberétől a Comitatus internetes irodalmi folyóirat (www,comitatusfolyoirat.blogspot.com) váltja fel.
A továbbiakban közlésre szánt írásműveket, egyéb alkotásokat a comitatusfolyoirat@gmail.com email címre várunk. A megadott elérhetőségen az itt megismert kritikusok bírálják el a küldeményeket és reagálnak a küldött anyagokra.

Szinay Balázs,
főszerkesztő

2011. április 9., szombat

Neked is...

with 20 comments
A szél, vonatfüttyé válva süvít,
fájdalmat csikorgó fékek sírnak,
ma nem lenne szabad
dühöngő-vonatra szállni,
ma menni kell gyalog-gyászban,
fény-lobogó alatt.

Címerre írva a szó, mert
ereje van, nyelve,
sírható, írható, ható...
s útnak eresztve képpé válik,
koponyánk csont faláról,
vissza nem hívható.

Ki fog piros tárcsával kézben,
állni,
és várni a sínek mentén,
...megállítani a vonatot?
Majd a gőg-szavait rakni a sínre,
mellyel világgá hinti,
szíve fekélyét,
másokat undorló szózatot.

Kinek jussa a toll, a kréta, a papír,
célba talál, ha beszéde ritmus,
s ajkára szül illatos szavakat
- a megfontolt jogban,
ész,
erő,
akarat.

Hiszem, és hirdetem ember,
mindent ki lehet bírni,
és ma
még neked is,
csak szépeket kellene írni.




20 megjegyzés:

  1. Nemes egyszerűséggel tetszett. Szépen lett végigvíve a hangulat, a szavak szépen peregtek és a tartalom is rendben van.

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm Gyöngyi!
    Kicsit izgultam, illetve nagyon, mint mindig, ha írok.
    Most, megnyugtattál.
    Éva

    VálaszTörlés
  3. Éva...hajjdenagyonjó vers ebben....szerintem kicsit még rejtve....a stílusod tetszik...keményen írsz, "lerohanod" az olvasót...jönnek át az érzések, gondolatok "ezerrel"...de neked is azt mondom mint mindenkinek /főként MAGAMNAK/...:::: - egy verset megírunk, ha az jó gondolat és jó formát is találunk neki akkor piszkosul meg vagyunk elégedve magunkkal...pedig az a vers lehet, hogy csak ELINDULT bennünk...és tovább "formálja" magát....
    Itt hihetetlenül szép dolgok vannak:
    "fájdalmat csikorgó fékek sírnak"
    "ma menni kell gyalog-gyászban"
    /a fény-lobogót szerintem csak a gyalog-gyász inspirálta...van ilyen.."beleszeretünk" egy megoldásba/
    "s útnak eresztve képpé válik,
    koponyánk csont faláról"
    ..értem mit mondsz...de szerintem még nem tisztult ki a forma-tartalom egység.....amellett, hogy az utolsó versszakot én hagynám a fenébe....lecsillapítja a lendületet...magyarázkodás...nem katarzis....
    bocs....:)

    VálaszTörlés
  4. erőteljesebb hangvételű írás mint amit megszoktunk tőled,de nagyon jól áll neki:)
    az utolsó egység valóban kicsit elüt hangulatban.
    gratulációm.Erika

    VálaszTörlés
  5. Kedves Imre! Nagyon köszönöm. Nincs miért bocsánatot kérned, értem mire gondolsz. Biztosan érlelhettem volna, de sietnem kellett a mai nap miatt.
    Köszönöm, hogy jó véleményed van arról, amit csinálok.
    Általában le szoktam vezetni a feszültséget.
    Mindenképpen elő fogom venni, és jól átnézem, hol kell bátrabbnak lennem, mert most szándékosan voltam puha.
    Ismételten megköszönöm tanácsaidat, el sem hiszed talán, de hasznosak nekem.
    Szeretettel: Éva

    VálaszTörlés
  6. Nos Erika! Én meg pontosan most vallottam be, hogy puhább:)
    Vannak sokkal erősebb verseim is ettől. Azokhoz mértem amiket itt olvashattál, valóban erőtelejsebb.
    Köszönöm szépen: Éva

    VálaszTörlés
  7. Éva...valamit nem értek....azt írod, hogy sietned kellett a mai nap miatt....és valahol meg azt olvastam, hogy "ma, a költészet napján"...most én tudom rosszul, hogy JA születésnapján van az? Április 11.-én.....
    vagy valamit félreértek?
    akkor bocs...

    VálaszTörlés
  8. Kedves Imre, nem kell bocsánatot kérned.
    A vers abból az alkalomból készült, nagy előkészületet szántam neki. Az eleje már meg is volt, amikor egy másik helyen megláttam, hogy a felhasználók hogyan dobálják egymásra a szavakat,és dühös lettem, mert az igazságosztó szerepét nagyon szeretik, viszont a békességet már kevésbé.
    Egy, nekem kedves társam, törölte magát onnan tegnap, és emiatt csaptam össze a verset, mert szólni akartam az érdekében. Így is biztosan elkéstem vele.(mindjárt folytatom)

    VálaszTörlés
  9. A költészet napjára egy előző versemet ajánlottam, itt. A világ asztaláról címűt. A Neked is...-ben József Attila iránti tisztelettel szerettem volna szólni. Egy kicsit talán sikerült, mert bár ezt a szándékomat nem közöltem senkivel, azonnal megtalálták benne.
    Azt, hogy hamarabb került terítékre nem bánom, hiszen így van időm követni a vers sorsát, de ez nem jelenti azt, hogy én áthelyeztem a dátumot.
    A költészet napja, természetesen április 11, József Attila születésnapja. Ha ki tudtam volna várni, vagy a körülmények ezt megengedték volna, akkor konkrétan hozzá fűztem volna ajánlást.
    Köszönöm, és remélem nem követtem el nagy hibát:)

    VálaszTörlés
  10. Még mindig Imrének!
    Azért írom darabokban a válaszomat, mert amit elsőre megírtam, nem továbbította a rendszer. Biztosan a hossza miatt.
    Szép napot kívánok:) Éva

    VálaszTörlés
  11. Szépen szóltál, Éva.Ahogy Imre írta, elindult valami ebben a versben - bizonyára, és elért az olvasóhoz.

    VálaszTörlés
  12. Köszönöm Valika!
    Remélem helyes úton.

    VálaszTörlés
  13. Mindegyik versedből átsüt a lélek! És zeng, zeng, tisztán, csupa jósággal és jóakarással! Gyönyörűen zeng, Éva!

    VálaszTörlés
  14. Köszönöm Erzsi!

    Hívhatlak így?
    Ezek nagyon szép szavak hozzám.
    Ha így van, ígérem, soha nem élek vissza velük.
    Szeretettel: Éva

    VálaszTörlés
  15. Nincs mit bonyolítani rajta, nekem tetszett. A hangulata, ami miatt jó újra olvasni.:)

    VálaszTörlés
  16. Most jutottam ide, de az a vers kiváló, gratulálok!:)

    VálaszTörlés
  17. Köszönöm Balázs!
    Igazán örülök:)

    VálaszTörlés

► Üzenőfal / Kiajánló: itt osszthatod meg az által ajánlott műveket!


Üzenőfal használat: A fenti gombok segítségével be tudtok jelentkezni. A "Guest" opció azt jelenti, hogy egyszerűen csak begépelitek a neveteket.