Tisztelt Szerők, Látogatók!

A Láncolat Műhely weboldalának munkáját 2017 szeptemberétől a Comitatus internetes irodalmi folyóirat (www,comitatusfolyoirat.blogspot.com) váltja fel.
A továbbiakban közlésre szánt írásműveket, egyéb alkotásokat a comitatusfolyoirat@gmail.com email címre várunk. A megadott elérhetőségen az itt megismert kritikusok bírálják el a küldeményeket és reagálnak a küldött anyagokra.

Szinay Balázs,
főszerkesztő

2011. április 21., csütörtök

A reneszánsztól az olvasztótégelyig - négysorok + egy ötsoros

with 8 comments


Reneszánsz

A szív teli van könyvvel,
a szépség könyvtára,
de az ismert szavak polcain,
nem találunk magunkra a mában.


Igazi után

mozdulatlan bátor, gyöngyszerelmes képek
mozdulatnyelv, hangulatcsönd, fájdalomfények
örökké való, igazi utáni félelemérzet
papírtárs, hazugságok; könyörtelen szépek


Az ütem, a hangsúly, az idő és a mérték

A létezés mindig ugyanarra az ütemre táncol.
Vigyázz a hangsúlyodra, mert a tévedés ölni képes!
Az idő nem létezik, már csak a képzeleted számol!
Éld meg mértékkel a mát, a túlzás magányban sekélyes.


…meg akartam inkább élni

annyi mindent meg akartam inkább élni
mintsem csak kurtán, szavanként elhenyélni
s a tudatba vonni sanda, fájó létét
bármi abszolútként, pillanatnyi készért


Voltam (sírfelirat)

Már mindent leírtam.
Ha valamire nem kaptál választ,
nem voltál elég figyelmes
vagy nem is a választ kerested.


Olvasztótégelyben csodám - fals poetica

olvasztótégelybe zárt életem
borzasztó kételybe hányt végletem
egy hamis, önnyugtató vélelem
hogy teszek még mértékkel tisztesen
valami nem felejthető csodát




8 megjegyzés:

  1. Kedves Balázs!
    Ezek a négysorosok nagyon mély életigazságokat, tanításokat hordoznak.Nagyon tetszenek- igazi filozófus alakat vagy te... Mindegyiken órákig lehet gondolkodni, ezért majd még többször egyenként átolvasom, mert így együtt nekem nagyon sok. Elsőre a Reneszánsz és Az ütem, a hangsúly, az idő és a mérték tetszett a legjobban. Az utóbbi nagyon!

    VálaszTörlés
  2. Valóban érdemesebb egyenként olvasni:)
    Mint tézis, valamennyi remek.

    VálaszTörlés
  3. ...Balázs ez remek...mind...nem gondoltam volna, hogy ilyen jókat is tudsz Te írni :))

    ...de azért a kedvencem, ha már ki kell emelni, a Fals poetic-ád...

    ...az Igazi után c. versedben én mélyebbre látok...jól látom?;)

    VálaszTörlés
  4. Elkezdtem Írni, hogy melyik a kedvencem.Azután újra és újra el kellett olvasnom, mert nem tudtam választani.Szóval teszik, úgy, ahogy van! Rengeteg elgondolkodtató sorokkal. És egy írás akkor jó, ha elgondolkodtat, s ezáltal nyomot hagy bennünk. Irma

    VálaszTörlés
  5. Jutta, nagyon köszönöm.
    Akkor nálad már célt is ért a dolog...:)

    VálaszTörlés
  6. Matyó, fogalmam sincs, hogy mit látsz!:)
    Az összeállításon meg igazán nem lehetsz meglepődve, mivel már olvashattad az előző oldalon is.:)
    Köszi a véleményed!

    VálaszTörlés
  7. Irma!

    Köszönöm a figyelmed! Örülök, hogy sikerült neked is adni!:)

    VálaszTörlés

► Üzenőfal / Kiajánló: itt osszthatod meg az által ajánlott műveket!


Üzenőfal használat: A fenti gombok segítségével be tudtok jelentkezni. A "Guest" opció azt jelenti, hogy egyszerűen csak begépelitek a neveteket.