Tisztelt Szerők, Látogatók!

A Láncolat Műhely weboldalának munkáját 2017 szeptemberétől a Comitatus internetes irodalmi folyóirat (www,comitatusfolyoirat.blogspot.com) váltja fel.
A továbbiakban közlésre szánt írásműveket, egyéb alkotásokat a comitatusfolyoirat@gmail.com email címre várunk. A megadott elérhetőségen az itt megismert kritikusok bírálják el a küldeményeket és reagálnak a küldött anyagokra.

Szinay Balázs,
főszerkesztő

2011. április 9., szombat

Szenvedés

with 9 comments
Nagyon fázom,
A hullámzó hőtől
kókadnak a virágok.
Szenved és éhezik,
sok felnőtt és gyerek.

Görcsölök,
sajog mindenem,
nagyon szenvedek.
Piros a vér, nagy a bánat,
a szegénynek nincs hazája.

Cudarul érzem magam.
Fáj a gyomrom.
Emészteni kéne,
vagy épen kihányni
a cudar világot.

2011-04-08 Ágota




9 megjegyzés:

  1. Komoly igazságokat írtál meg....meg a saját állapotodat....de én több hibát is látok.
    Egyrészt az érzéseid elmondod, de nem közvetíti a vers.....másrészt nem értem a formáját...ha szabadvers akkor minek a verszakolás?....ha már van akkor valami rímtechnikával kezelhetted volna, vagy ütemmértékkel....de így én csak annyit látok, hogy rövid sorokba tördelted a "prózai" mondandódat. Olvastam már nálad jobb dolgokat...bár elég régiesek sok helyen a szóhasználataid.
    Bocs....

    VálaszTörlés
  2. Kedves Imre!
    Igazad van rosszul van megírva, mert nekem az a véleményem, hogy aki olvassa abban szubjektumától függően valamit ki kel váltani a versnek, írásnak. Vagy meg kel, hogy értse az olvasó mit is akart aki írta.
    Én a következőre gondoltam / de ez Neked nem jött át /
    Első versszak a fiziológiai állapotom a természetből vett ellentmondással igazolva és az állapot oka az utolsó két sor.
    Második versszak, Az eleje továbbra is az állapotommal foglalkozik / nem betegséggel /és az utolsó két sor mutatja meg az okot.
    Harmadik versszak: a jobbulást az jelentené, " kihányni a cudar világot."

    Köszönöm a véleményedet: László

    VálaszTörlés
  3. László....hány éves vagy?...talán nem is túl lényeges ez...de kíváncsivá tettél....amúgy pedig a téma nagyszerű alkalmat kínált a saját baj összefonását a világ /azon belül kicsi országunk/ bajaival....
    Én ilyen faragatlan módon szoktam kritizálni....meg kell szokni...:(((

    VálaszTörlés
  4. Kedves Imre!
    Azért lehet, hogy nem teljesen rossz a vers,mert
    az Alkotóklubbon kaptam ezt a véleményt:
    Pl.Kertész Éva
    Fájdalmasan éled meg mások remélem, csak mások )szenvedését. Szégyenletes és fájdalmas ami történik körülöttünk.
    László

    VálaszTörlés
  5. Kedves Imre!
    Kérdezed, hány éves vagyok?
    Tegnap töltöttem be a 60-at.
    Engem nem zavarnak a negatív kritikák, mert abból lehet tanulni.
    László

    VálaszTörlés
  6. Kedves László...én sem írtam sehol, hogy "rossz ez a vers"....csak a szokott faragatlan "ermi" stílusban elmondtam mi nem tetszik...és én, hogy fogtam volna meg a témát....ennyi.
    Amúgy meg tedd már ide légy szíves az alkotóklub linkjét mert azt nem ismerem, bár sokat ismerek. És Isten bocsássa meg nekem Kertész Éva neve semmit nem mond, holott kb két-háromezer KÖLTŐ-vel már találkoztam a portálokon. Mondjuk ez már az én tudatlanságomnak tudható be /és elnézést Kertész Évától/...:)

    VálaszTörlés
  7. Isten éltessen még nagyon sokáig László...gratulálok....
    ..én meg májusban leszek 63 éves....

    VálaszTörlés
  8. Imre!
    Köszönöm a gratulációt az éveimhez.
    Még egy vélemény a vershez.
    Szabó László Dezső 1 órája
    Mélységes fájdalmak tömege vesz körül bennünket, de a remény segíthet elviselni a magunk és mások fájdalmait. A VERS DRÁMAIAN MEGRÁZÓ.
    Itt megtekintheted a véleményt:
    http://grou.ps/alkotoklub/blogs/item/szenvedes
    Baráti Üdvözlettel László

    VálaszTörlés
  9. Laci...nem kell bizonygatnod nekem....szubjektív véleményt írtam le....de látom jobb lesz máskor megtartanom a véleményem....kicsit most Balázsnak is mondom ezt: én azt tartom a műhelymunkának amikor tekintet nélkül az "érzékenységre" őszintén elmondjuk a véleményt egy-egy alkotásról, legyen az helyes vagy éppen helytelen..de feltétlen ŐSZINTE...az irodalmi portálok döntő többségén kínosan ügyelnek arra, hogy vagy szépet és jót, dicsérőt írjanak...vagy inkább semmit...a 7toronyban a szerkesztők nem körtönfalaznak és bár udvarias formában de kíméletlenül lehúzzák a rossz munkákat....a DOKK már más..ott a hangnemre se vigyáznak ..és hát furcsa a felfogásuk......
    ..és most újra bocsáss meg...de nekem Szabó László Dezső se mond az égvilágon semmit. Ki Ő?.....és még egy: én nem a TARTALMAT kritizáltam.....ha nem is verstanilag elemeztem...de a formát és a kapcsolódó jegyeket figyeltem...és azok nem tetszettek....
    tartalommal kapcsolatban csak ennyit jegyeztem meg:

    "Komoly igazságokat írtál meg....meg a saját állapotodat.."

    Na, megyek és megnézem azt a portált....
    Üdv....

    VálaszTörlés

► Üzenőfal / Kiajánló: itt osszthatod meg az által ajánlott műveket!


Üzenőfal használat: A fenti gombok segítségével be tudtok jelentkezni. A "Guest" opció azt jelenti, hogy egyszerűen csak begépelitek a neveteket.