Tisztelt Szerők, Látogatók!

A Láncolat Műhely weboldalának munkáját 2017 szeptemberétől a Comitatus internetes irodalmi folyóirat (www,comitatusfolyoirat.blogspot.com) váltja fel.
A továbbiakban közlésre szánt írásműveket, egyéb alkotásokat a comitatusfolyoirat@gmail.com email címre várunk. A megadott elérhetőségen az itt megismert kritikusok bírálják el a küldeményeket és reagálnak a küldött anyagokra.

Szinay Balázs,
főszerkesztő

2011. július 31., vasárnap

Újtestamentumi zsoltárok (KK-V-NYK)

with 0 Comment
Dicséret

Úttalan utakon Te őrzöl meg engem:
Ösvényt készítesz lábaim elé.
Sűrű sötétségben lámpásom csak Te vagy -
Igazságod: fény végig utamon.
Kedves illatoddal körülölelsz engem,
Díszes öltözéket készítesz nekem.
Rosszakaróim mind megszégyenülnek -
Trónodon mutatsz énnekem helyet.

2.
Fohász

Háborgó tengeren
Életem hajóját
Ó, Uram Te tereld nyugalmas vizekre!
Iránytűm: szavaid,
Karod az árbocom,
Életem kormányát igazítsd jó útra!
Bizony az igaznak
Sok az ellensége.
Ó, Uram, őrizz meg gonosz indulattól!


Amikor nem értjük Istent

Sok `miértemre` nem adtál választ,
S gátakat épít a "nemértés".

A gátakból pedig falakat von
Közted, s köztem a sötétség.
Valljalak-e mégis Istenemnek
Oly sok érthetetlen dolog közt?
Hol vagy, amikor Hozzád kiáltok,
S számomra válaszod Uram, nincs?
Árulód lesz-e az aggodalmas,
A bútól, a bánattól keserű,
Aki nem lát tovább fájdalmain,
S önsajnálatában elmerül?

Dönteni kell most, végleg, gyorsan,
Elszántan Dániel szavaival:
"...az Úr megszabadít, de ha mégsem..." -
a kereszttel mindent megkaptam.




0 Hozzászólás:

Megjegyzés küldése

► Üzenőfal / Kiajánló: itt osszthatod meg az által ajánlott műveket!


Üzenőfal használat: A fenti gombok segítségével be tudtok jelentkezni. A "Guest" opció azt jelenti, hogy egyszerűen csak begépelitek a neveteket.