Tisztelt Szerők, Látogatók!

A Láncolat Műhely weboldalának munkáját 2017 szeptemberétől a Comitatus internetes irodalmi folyóirat (www,comitatusfolyoirat.blogspot.com) váltja fel.
A továbbiakban közlésre szánt írásműveket, egyéb alkotásokat a comitatusfolyoirat@gmail.com email címre várunk. A megadott elérhetőségen az itt megismert kritikusok bírálják el a küldeményeket és reagálnak a küldött anyagokra.

Szinay Balázs,
főszerkesztő

2011. április 25., hétfő

Addig...

with 13 comments
A szabadságot építem
- a magamét -
Bábel tornyaként.
Magasra emelem.
Még feljebb lendítem.
Madár sem érné el
a leszédítő fellegekben.
A repülő igen.
Ott nem ütközik semmivel.
Landolni onnan nem lehet.
Csak felfelé visz a légszomj.
Egészen a
Magányig.




13 megjegyzés:

  1. Nem biztos, hogy helyes formátumban töltöttem fel az írást. Erre kérnék megerősítést, köszönöm.

    VálaszTörlés
  2. Egyébként jól építetted fel az írást.
    Durva a vége, hogy úgy mondjam.:)
    Megvan a hatás.

    Ez a rész, ne haragudj, de nekem kicsit komikus, persze nem rossz értelemben:
    "Madár sem érné el
    a leszédítő fellegekben.
    A repülő igen."

    Miért fontos itt, hogy a repülő igen?

    VálaszTörlés
  3. Ez a forma nem rossz, maradjon!

    Válaszként a második beírásodra:
    A madár - élőlény! - a természet törvényei szerint, ösztönösen szárnyal, a természetes határokon belüli szabadság szimbólumaként van jelen, míg a repülő - élettelen! - gépezet. Amikor leírtam, nem gondolkodtam mélyebben, hogy miért ezek a képek jöttek. Most utólag azt érzem, hogy a magányos ember elidegenedését sugallja.
    Úgy gondolom, a szabadságvágy és a személyes szabadság - a korlátok nélküli állapot - pozitív érték mindaddig, míg a természetes határon belül marad -, ez a VALAMIRE VALÓ szabadság.
    Negatív értékű akkor lesz, ha eltoljuk a rosszul értelmezett függetlenség felé, a mindentől és mindenkitől való mentességet, az egyfajta torz menekülést választjuk, míg hirtelen légüres térben találjuk magunkat, elveszettként, elidegenedettként -, ez a VALAMITŐL VALÓ szabadság.
    A szabad döntésben, a szabad akaratnak megfelelő cselekvésünkben benne kell lennie annak a tudatnak, hogy az ember természeti és társadalmi lény is egyszerre (szabályok, felelősségek stb). Valami ilyesmit gondolhattam, érezhettem, amikor leírtam ezt a verset.

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm a kommentárt, magyarázatot. Jól írsz a szabadságról!
    Értem a verssel kapcsolatos álláspontot is így már teljes egészében.

    VálaszTörlés
  5. Persze, hogy érted, Balázs, mert te okos vagy! :))

    Köszönöm a verskommenteket!!! :)

    VálaszTörlés
  6. Na szép..., érzek egy cseppnyi iróniát a hangodban!:)))

    VálaszTörlés
  7. Pedig csak játszom! Ez móka!!! Talán ma érzékenyebb vagy... Ne tedd! Örülj a mai ünnepnek, az újjászületés reményének, engedd be szívedbe a tavaszi zsongást! :)

    VálaszTörlés
  8. Nem vettem komolyan, én is csak viccelni próbáltam, csak olykor nem jön össze.:)

    VálaszTörlés
  9. Dehogynem! Összejön az, csak még nem ismerjük egymást eléggé. :)

    VálaszTörlés
  10. Évácska, a vers lírai énje nem föltétlenül azonos a szerzővel. :)
    Köszönöm a biztatást!

    VálaszTörlés
  11. Szeretem az ilyen tömören is rendkívül kifejező, elgondolkoztató verseket...

    VálaszTörlés
  12. Valika, te mindig dicsérsz. Köszönöm. :)

    VálaszTörlés

► Üzenőfal / Kiajánló: itt osszthatod meg az által ajánlott műveket!


Üzenőfal használat: A fenti gombok segítségével be tudtok jelentkezni. A "Guest" opció azt jelenti, hogy egyszerűen csak begépelitek a neveteket.