Tisztelt Szerők, Látogatók!

A Láncolat Műhely weboldalának munkáját 2017 szeptemberétől a Comitatus internetes irodalmi folyóirat (www,comitatusfolyoirat.blogspot.com) váltja fel.
A továbbiakban közlésre szánt írásműveket, egyéb alkotásokat a comitatusfolyoirat@gmail.com email címre várunk. A megadott elérhetőségen az itt megismert kritikusok bírálják el a küldeményeket és reagálnak a küldött anyagokra.

Szinay Balázs,
főszerkesztő

2011. április 5., kedd

süllyedjen

with 15 comments
a légy a barátom
te is
kedves, ellenség
ha rám
szállsz
máris tovább

a vér nem válik
verssé
lesz
írás, jelek
asztal, fiók
csend, hallgatás

a Szent, Isten
hisz tudhatod
mert nem mindegy
a mindörökre
ha nem fogsz hozzá
csak teszed a magadét

de csak a csillag
a fényes
mert mi az, hogy távoli
ha ide is elér, semmi sincs
hiába a fohász
nem hagytak magadra

tudom, a dolgom
persze, hogy
érdekel, de kit
kérjek meg rá
ha szedjük a sátorfánk
süllyedjen az egész




15 megjegyzés:

  1. Elmondom a trükköt. A tartalom rétegelt. A legtöbb helyen úgy kell, vagy úgyis lehet olvasni a verset, hogy a sorok vége, vagy az egyes sorok összeolvashatóak, egymásból következőek, valahogy így:

    a légy a barátom
    légy a barátom te is
    te is kedves
    kedves, ellenség
    ellenség ha rám szállsz
    szállsz máris tovább
    stb.

    De, egyhuzamban is végig lehet az egészet pörgetni.

    VálaszTörlés
  2. A központozás hiánya, pontosabban a hiányos központozás már sugallta a többféle értelmezési lehetőséget, a befogadó szabadságát a saját olvasatának a kialakítására.
    Csupán a gondolatfolyamot nem tudom követni... :(

    VálaszTörlés
  3. Szia!:) Lehet ezt részeket kiragadva is szemezgetni. Meg tény, hogy el kell molyolni rajta.:) Ez most nem egy szájbarágós dolog.:)

    VálaszTörlés
  4. :-o Nahát! Én nem is szeretem a kékazégészöldafű-verseket! Úgy vélem, hogy magam sem írok ilyeneket... Számomra élmény, ha sikerül dekódolnom a művészi szöveget.
    Ezzel, mármint a te verseddel is próbálkozom!

    VálaszTörlés
  5. A második versszak vége nekem n agyon tetszett és a többi is elgondolkodtató. A trükk az ügyes, bár a trükköt fel nem ismerve kicsit furcsának hatott, nekem dekódolás nélkül nem tetszett annyira, mint utána.
    A gondolatok kihagyása, elhallgatása sztem jó eszköz ennél az írásodnál (is).

    Azért még emésztgetem a dolgot.

    VálaszTörlés
  6. És mi volt a nahát, Erzsébet?;;)

    VálaszTörlés
  7. Köszi Gyöngyi!

    Hát pont ez a versek fifikássága, sajátossága, hogy a formával, a tartalommal lehet játszani, réteget adni hozzá. Ezért sajátos nyelv a vers.

    Ez mit jelent?
    "A gondolatok kihagyása, elhallgatása sztem jó eszköz ennél az írásodnál":-O

    Mit hagyok ki vagy mit hallgatok el?

    VálaszTörlés
  8. Kedves Balázs!
    Tényleg molyolós vers! Nekem tetszett, hogy ilyen többrétegű, s mást-mást ad az egymás utáni, többszöri olvasatokban.

    VálaszTörlés
  9. Szia Jutta!

    Köszönöm, valamiért ez még nekem is tetszik, pedig még számomra is szokatlan az a stílus, amiben megírodódott. Majd szokjuk itt közösen.:D

    VálaszTörlés
  10. Tyűű, én most olyan büszke vagyok magamra (és rád persze, Kedves Balázs:) )... mert nem kellett a súgó...:D

    VálaszTörlés
  11. Balogh Gyula /Zseton/2011. április 19. 10:19

    Balázs, ez a műved is zsenialitásodat tükrözi. Magyarázatod nélkül valószínűleg nem értettem volna meg. Jó kis ötleteid vannak. Grat.

    VálaszTörlés

► Üzenőfal / Kiajánló: itt osszthatod meg az által ajánlott műveket!


Üzenőfal használat: A fenti gombok segítségével be tudtok jelentkezni. A "Guest" opció azt jelenti, hogy egyszerűen csak begépelitek a neveteket.