Tisztelt Szerők, Látogatók!

A Láncolat Műhely weboldalának munkáját 2017 szeptemberétől a Comitatus internetes irodalmi folyóirat (www,comitatusfolyoirat.blogspot.com) váltja fel.
A továbbiakban közlésre szánt írásműveket, egyéb alkotásokat a comitatusfolyoirat@gmail.com email címre várunk. A megadott elérhetőségen az itt megismert kritikusok bírálják el a küldeményeket és reagálnak a küldött anyagokra.

Szinay Balázs,
főszerkesztő

2011. április 11., hétfő

V i s s z a f o rd í t h a t a t l a n

with 32 comments
v isszafordíthatatlan életemből rendre kizártak
i sten volt az egyetlen, ki két sorsállomás között rekedt velem
s ajnálok mindenkit, aki nem szeretett
s ajnálok mindenkit, aki már nem szerethet
z aklatott lelketektől most visszaveszem az igét
a kkor is, ha valaha örökre ígértem azt nektek, mert
f elemelkedhettetek volna hozzám, de fel sem ismertetek
o kolhatnék mást is helyettetek, de hiába mondtam:
r endet bontsatok és ne ihletést
d öntésre kényszerített titeket az összes ítélet s most mégis megint
í téletet kell mondanom minden életképtelen felett, mert
t i lehetettek volna az út, az igazság és az élet, nem én
h a nem a földi pokolra vágytok, mint parázna hitetlen nemzedék
a kár akarom, akár nem, az én lelkem is pihenni tér, ha már elég s
t ávol tartja magát világotok dolgaitól, mert ez már csak a ti dolgotok
a kkor is, ha a teremtett világon csak a kegyelem segíthet s bár
t agadjátok, de rátok bíztam a világot, úgy van rég és úgy is
l esz, ahogy ti akarjátok és nem úgy, ahogy én
a kkor is, ha csak nekem fáj pusztulásotok, nem én vagyok a fenevad
n em függ tőlem már semmi sem, magatoktól rettegjetek




32 megjegyzés:

  1. érdekes akrosztichon...érdekes gondolatokkal...szép, összeszedett módon megírva.....
    ..de ki is mondja?...ISTEN?

    amúgy gratula..
    :)

    VálaszTörlés
  2. Kinyilatkoztatás. Valami kivételes szellemi magasságból. Mintha Jézus Krisztus szólna...

    -"fel sem ismertek" - a szövegösszefüggés szerint kellene még egy szótag: ismertetek

    VálaszTörlés
  3. Szia Imre! Köszi, hogy rápillantottál.:)

    Talán nem szabad ilyen poénokat lelőni, mert az olvasóra bízott, hogy hogyan értékeli a szöveget, ergo, eldönti, hogy ki mondja.
    Isten semmiképp sem, mert ő szerepel a szövegben.
    Node konkrétan: ez a kérdés már az "istentelen" c. versem kapcsán is felmerült a Dokkban. A kérdésre többféle választ is adhatunk. A kevésbé elfogadható és befogadható válasz az, hogy az istenember szövege ez.:) Ám, ha az elfogadható magyarázatoknál akarunk maradni, azt mondhatjuk, hogy a szöveg kettős színezetű: keveredik benne az én-líra, és Jézus alakja, személye, gondolatai. Mondhatjuk azt, hogy úgy mond el ez a szöveg egy Jézusi gondolatot, hogy közben elmondja a szerző érzéseit is. Jézusi gondolatnak azért fogható fel, mert engem nagyon is foglalkoztat Jézus bizonytalansága, szeretek eljátszani a gondolattal, hogy neki is voltak kétségei, és belegondolok abba, hogy lehet, hogy időnként ő is úgy gondolta, hogy itthagyja ezt az egészet és feladja a küldetését, hiszen sokat szenvedett ő itt és tudta jól, hogy csak egy maroknyi emberhez fog elérni üzenete. Szóval az ő szemszögéből is lehet olvasni a szöveget. Mindazonáltal minden embernek van egyéni küldetése és életmegélése is. Ha ebből a szemszögből olvasod a szöveget, úgy is értelmezhető, hogy ez egy egyéni, földi sors lenyomata. Én ezt a két olvasatot kívántam belefoglalni.

    VálaszTörlés
  4. Köszi Erzsébet az észrevétel, javítottam!:)

    VálaszTörlés
  5. Eszméletlen, hogy megtudod ragadni a lényeget. Ez egy nagyon nagy szösszenet. Nagyon tetszik. Nagyon mély. És nagyon magával cibált és most elindult bennem valami. Ne kérdezd mi, még magam sem tudom, de nagyon jó, ezt bizton állítom.
    Dikó :-)

    VálaszTörlés
  6. Jó, akkor nem kérdezem.:P Köszi, Dikó. Örülök, hoy sikerült hatni e szerény kis szösszenéssel.:)

    VálaszTörlés
  7. Különleges, jó, és a kiválasztott mondhatja.
    Sokan érezhetünk olyat, hogy kiválasztottak vagyunk. Akik hirdetik Isten országát, és elfogadják Jézust, eljutnak erre a következtetésre.
    Ez sokszor abban jelenik meg, hogy keményebb próbákat kapunk.
    De nem akarok én Igét hirdetni:)
    Gratulálok Balázs!

    VálaszTörlés
  8. Jól megírt kaloda vers, jó mondandóval.
    Gratulálok. László

    VálaszTörlés
  9. Nem semmi! Imrének adott válaszod után újra elolvasva még egyszer ütött, bár elsőre is ezt az értelmezést éreztem, csak nem tudtam ilyen jól megfogalmazni.
    Remélem ez az írásod bejárja a világot!

    VálaszTörlés
  10. Van egy hangulata. kicsit haragosnak, kicsit odaszólósnak hat nekem.
    De jó.

    VálaszTörlés
  11. ...remek írás, remek mondani valóval..."veszi a lapot, aki veszi a lapot..."...a szerkezet elég érdekes...talán túlságosan is erőltettetnek tűnik, hogy kijöjjenek a kezdőbetűk...amúgy minden elismerésem...

    VálaszTörlés
  12. Kösz Matyó. Örülök, hogy megízlelted és fontolóra vetted ezt a kis irományt.:)
    Az akrosztichon, mint versforma márcsak olyan, hogy kijönnek a kezdőbetűk, hiszen ez a forma lényege.;)

    VálaszTörlés
  13. Szerintem nagyon fontos üzenet a versed, Balázs... "nem én vagyok a fenevad
    n em függ tőlem már semmi sem, magatoktól rettegjetek" - hihetetlenül erős üzenet. Vajon hallja -e az ember?

    Te legalább leírtad. :)

    VálaszTörlés
  14. Szabi, nem is olyan...:P Köszi, hogy olvastad, véleményezted!:)

    VálaszTörlés
  15. Szia Vali! Hát, ahogy nézem a tetszikeléseket, azért elég sokan meghallották. Örülök, hogy te is!:) Köszi a véleményt!:)

    VálaszTörlés
  16. Éva, köszönöm neked is a véleményt! Meglátásaiddal egyezek.;)

    VálaszTörlés
  17. Köszönöm neked is László! Örülök, hogy elnyerte az írás tetszésed!:)

    VálaszTörlés
  18. Gyöngyi, csak a facebookon múlik, hogy mennyire jár be ez és mit. Én benne vagyok. Köszi neked is!:D

    VálaszTörlés
  19. Szerintem döbbenetesen jó a vége,nagyot ütött, de teszik ahogy van. Irma

    VálaszTörlés
  20. Kedves Balázs!
    Velős üzenet, szépen versbe szedve,
    s aktuális így húsvéthoz közeledve.
    Nagy örömmel olvastam!

    VálaszTörlés
  21. igazán hatásos címkiemelés;)

    VálaszTörlés
  22. Igen, szerencsére, eljut a hang... :)

    VálaszTörlés
  23. Jutta, örülök, hogy örömet okozott, köszi, hogy olvastad!:)

    VálaszTörlés
  24. nemubul! Örülök, hogy a hatás téged is levadászott;)

    VálaszTörlés
  25. Balázsosan odaraktad a gondolatot, újra.:) már bocsánat a nyers kifejezésért.:)
    Hangos üzenet, amitől remegnek a falak.

    VálaszTörlés
  26. Reccs-ropp, rem-rem..., hm.., nem hallom.:P
    De köszi!:D

    VálaszTörlés
  27. Ez egy nagyszerű költemény! Most olvasom hatodszorra!:)

    Hókirálynő

    VálaszTörlés
  28. Úgy látszik, akkor mégis valamennyire vissza lehet fordítani.:) Köszi, Zsófi!;)

    VálaszTörlés
  29. Balogh Gyula /Zseton/2011. április 19. 10:52

    Elmond mindent a világról. Az a szomorú, hogy még igazat is írtál. A hit elhagyta az emberek többségét. Jézust nem ismerjük fel? Bizony nem tudhatjuk éppen mikor áll velünk szembe. Meglepett eme keresztény lelkületű versed. De van mit tanulni belőle. Ez nekem nagyon bejött.

    VálaszTörlés
  30. Szia Gyula!

    Örülök, hogy te is becsatlakoztál ide is.:)
    Ami Jézus felismerését illeti, őt a legtöbben már a maga korában sem ismerték fel, de félő, hogy ma mégkevesebben ismernék. Mindenki, aki hasonló szerepkörben jön erre a világra, azt általában meg szokták ölni.
    A Jézusi tanítás se áll tőlem messze, mint ahogy más vallások kiemelkedő tanítóinak, mestereinek, szentjeinek szava sem. Mindent elfogadok, ami igaz és tiszta.:)

    VálaszTörlés

► Üzenőfal / Kiajánló: itt osszthatod meg az által ajánlott műveket!


Üzenőfal használat: A fenti gombok segítségével be tudtok jelentkezni. A "Guest" opció azt jelenti, hogy egyszerűen csak begépelitek a neveteket.